• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Erg traag werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheesy

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Middag,

Ben in een Excell bestand aan het werken met meerdere werkbladen, bijna alle bladen hebben ong evenveel data en formules toch is 1 van de bladen erg traag, het invoegen van een regel duurt 6 sec en voordat de zandloper weg is nog eens 4 sec, op een ander blad (zelfde bestand ) 0.1 sec, iemand een idee waar dit door komt??

Ben benieuwd.

Staan er misschien veel matrixformules in?

Hoi Harry,

Staan autosommen, en wat b=70% van A en C=30% van A in, kleinschalig boekhoudinkje zeg maar.

Valt dat onder Matrixformules?

bvd

Nee, dat zijn geen matrixformules.
Ik zou verder niets kunnen bedenken waarom dat blad erg traag is.
We zouden inzicht moeten hebben in het bestand, maar het is een boekhouding die je niet graag prijs geeft natuurlijk.

Even aan t kijken of ik een copy van het blad kan maken, je snapt dat die ook eerrrruuggg traag gaat..

Heb m even aanpakt en nu kunnen de experts zich erop loslaten, hoe kan ik die file hier posten?

Haal maar eens alle objecten uit je werkblad en zie,
't is net of je speed hebt getankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk maar vorige post, heb ze al weggehaald voor u.

ja dat loopt idd een stuk beter, maar nu weet ik nog niet wat objecten zijn en hoe ik ze in het originele bestand weghaal.

Vind op het blad Insert wel een Object in het menu, maar daar kan ik alleen toevoegen..

Met een macro van SNB misschien?

Code:
Sub snb()
    Do Until Sheet1.Shapes.Count = 0
        Sheet1.Shapes(1).Delete
    Loop
End Sub

Hoi Cobbe,

Ik waardeer je tijd en inspanning om me te helpen, maar het wordt er voor mij niet duidelijker op.. Jip en Janneke taal aub:D

Om deze code te gebruiken druk je alt + 11
De vba editor wordt dan geopend.
Ga naar menu invoegen > module
Copy/paste daar de code van Cobbe/SNB in.
Ga op een regel staan en druk F5 om de code uit te voeren.

Wil je eerst inzicht om hoeveel en welke objecten het gaat?
Doe dan eerst hetzelfde met deze code:
Code:
Sub Vormen()
    MsgBox ActiveSheet.Shapes.Count
    ActiveSheet.Shapes.SelectAll
End Sub

Het blad waar het omgaat, moet wel het actieve (zichtbare blad zijn)
Ruim 3000 vormen zoals je ziet.

Cobbes code wist ze in een klap.
(Wanneer je een foutmelding krijgt wijzig je Sheet1 ook in Activesheet.)
Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Hoi Leo,

Thx voor het erbij komen, met jouw uitleg kom ik iets verder, dwz als ik jouw code invoer zie ik iets gebeuren, copy paste jouw code druk op f5 > actieve blad komt naar voren en een teller begint te lopen tot idd over de 3000. als ik precies dezelfde handeling met de code van Cobbe doe gebeurd er echter niets...of tenminste ik zie niks gebeuren.. Als ik vervolgens naar het actieve werkblad ga is deze nog even traag.. wat doe ik niet goed?

Zie je wel de objecten ook tevoorschijn komen?
Is het blad mogelijk beveiligd?
De code van Cobbe werkte nl wel prima op de bijlage die je hier gepost had.
Met dien verstande dat dit een nederlandse versie betreft en daarom blad 1 zou moeten gebruiken ipv sheet1.
Daarom heb ik een kleine aanpassing aan Cobbe's code gemaakt, zodat deze naar het actieve blad kijkt.
Overigens is dit een Office 2007/2010 .xlsx bestand dat in 2003 formaat .xls formaat is opgeslagen.
Geldt dat ook voor het gehele bestand en welke Excel gebruik je?

De iets aangepaste code van Cobbe/SNB:

Sub snb()
Do Until Sheet1.Shapes.Count = 0
Activesheet.Shapes(1).Delete
Loop
End Sub

alt F11 geeft me een ms visual basic veld, links zie ik daar een menu waar ik mn werkbladen in zie staan.
in het module veld c/p ik jouw laatste code>f5> wederom gebeurd er niets (volgens mij)

ik gebruik een Eng 2007, het voorbeeld is een gestripte versie van het veld waar ik nu mee aan het werk ben.

Ik neem aan dat het een éénmalige actie is.
Je hebt dan niet perse een macro nodig.

F5
Special...
object selecteren
OK

ALLE objecten worden geselecteerd.
Dan simpel op de DELETE knop drukken en ze zijn allemaal van het werkblad verdwenen.

Willem.. Tis dat je een kerel bent.. :love: werkt!!

Wil iemand me nog even vertellen wat een object nou eigenlijk is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan