Erg veel reclame bij internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cecarolien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2014
Goedenavond,

Ik weet niet of ik mijn onderwerp hier goed plaats, zo niet..mijn excuus
Maar mijn moeder (65) heeft een probleem met haar laptop, ik heb geprobeerd het probleem op te lossen.
Dit alleen zonder resultaat, het probleem is dat als zij aan het internetten is dr allemaal reclame op de pagina zit, en d'r verschillende pop-ups verschijnen van links en naar rechts
Ik heb tot dusver de CC-Cleaner gebruikt, en dan Malwarebyte's d'r overheen gehaald,maar dit heeft tot dusver niks opgelost aan het probleem.
Wat zijn de mogelijkheden die ik nog heb? want ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Ik hoor het graag,

Groetje's

Gebruik SpywareBlaster en als je Firefox als browser hebt ook de add-on "Adblock Plus 2.51"
Spywareblaster zorgt er ook voor dat je niet op bekende "verkeerde" websites komt.
Let op dat je de gratis versie aanklikt.

Laatst bewerkt:
Ik zou het volgende doen:
1) Spyware verwijderen met de genoemde tools (denk aan MBAM, superantispyware, etc.)
2) Adblock plus installeren, deze is voor elke browser beschikbaar, dus ook voor Internet Explorer. Zie hier: klik

Let wel dat de hierboven 2 maal aangeraden adblock plus ALLE reclame zal blokkeren.
Daarbij ook de reclame van gratis hulpfora (bijv. helpmij), blogs, enz.
Het installeren van adblock zorgt er dus direct voor dat gratis sites zoals helpmij van u ook geen "add revenue" (geld) krijgen, iets wat ze normaal wel krijgen door de advertenties.

Ik sluit me dan ook aan bij dnties en ga ervanuit dat deze "extra" reclame veroorzaakt wordt door malware / extensies.

De stappen die ik zou nemen:
  1. Zorg ervoor dat er geen ongebruikte extenties actief zijn in uw browser
  2. Draai vervolgens de junkware removal tool zoals aangeraden door dnties
  3. Scan uw pc daarna voor virussen spyware en malware, dus scannen met uw antivirus(bijv. avast), malwarebytes en superantispyware
  4. Kijk als laatste stap uw opstartitems nog eens na om er zeker van te zijn dat er geen rare dingen (meer) mee opstarten, een tutorial over hoe u dat doet kunt u hier vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan