erg veel snelkopp op buroblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Mijn hele scherm staat er vol mee.
Ik wil eigenlijk een tekstbestand maken met de namen van al die snelkoppelingen.
Maar hoe koppel / verbind ik elke naam met een snelkoppeling?

Groepeer de snelkoppelingen en zet deze dan in afzonderlijke mappen.
Je kan dan een snelkoppeling naar die mappen op je bureaublad zetten.
Zelf heb ik dat gedaan voor bijvoorbeeld Games en Programma's.
Al heb ik voor die mappen en zo dan weer een aparte taakbalk in plaats van snelkoppelingen op het bureaublad.

Winstep.png

Mijn bureaublad is verder altijd leeg. Op een klok en die taakbalk na.
De pijltjes op een snelkoppeling zijn bij mij ook nooit zichtbaar.

Games.jpgProgramma's.jpg

Laatst bewerkt:
Ja, daar is het startmenu voor en je bent niet verplicht om daarbij ook de pictogrammen op het bureaublad te hebben. Ze zijn er op alfabetische volgorde weergegeven. Een snelkoppeling naar C:/gebruikers\<naam>\bureaublad geeft een volledig overzicht, eveneens in een alfabetische lijst.

Een programma dat de pictogrammen zou kunnen verbergen is DesktopOK. Dat kan ook een backup er van maken. Ik gebruikte ook wel HideDesktopIcons.
Als de pijltjes aan de orde mochten zijn, ik heb deze alleen weg kunnen halen met het programma WinaeroTweaker. Dat kan wel meer wat andere programma's niet kunnen. Voor Pictogrammen kan het de tekst "snelkoppeling" er vanaf halen.

Ik wil eigenlijk een tekstbestand maken met de namen van al die snelkoppelingen.
Niet doen. Geeft alleen maar meer werk om bij te houden.

Doe wat Edmoor schrijft en maak mappen naar inhoud.
Voorbeelden Categorieën :
Adressen
Bankzaken, Sparen & Rente
Belastingen
Boekhouding
Hypotheek
Microsoft Office Excel
Netwerk en Internet
Systeem software
Taal en spelling
Tekstverwerking
Telefonie
Utility software
Zoeken

Bedenk zelf wat je nodig hebt. Sleep de snelkoppelingen in de juiste map.
Zorg dat je backups/reservekopieën maakt.

Nooit de pijltjes verwijderen van snelkoppelingen. Dit geeft verwarring en dan krijg je eerder fouten. Je moet weten waar je mee te maken hebt, een map of een snelkoppeling!

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik een hekel aan die pijltjes.
Dat ze bij mij niet te zien zijn heeft bij mij nog nooit voor verwarring gezorgd.
Maar goed, dat is persoonlijk.

Dat kan. Ik werk met tienduizenden bestanden en ik moet snel het verschil kunnen zien tussen mappen en snelkoppelingen van mappen.

Voorbeeld
Als ik dan tig snelkoppelingen verwijder en ik heb deze gemengd met mappen en andere bestanden in de prullenbak staan, kan ik snel zien dat de snelkoppelingen (pijltje aanwezig) geen risico zijn om te verwijderen.

Ook met een zoekmachine is dit een voordeel als de pijltjes er staan.

Alle snelkoppelingen zitten nu in mappen.
Hoe beveilig ik map / snelkoppelingen?
Of alle snelkopp kopieren?

Laatst bewerkt:
En waar tegen wil je dan die mappen/snelkoppelingen dan beveiligen?

Beveiligen heeft weinig zin. Immers snelkoppelingen zijn verwijzingen naar toepassingen, mappen etc. die op een locatie staan. Je kunt dan alsnog naar die locatie gaan.

Als je dat niet wilt, dan moet je zorgen dat alle verwijzingen betreffende data op een externe schijf staat. Ook van de mappen op het bureaublad moet je dan snelkoppelingen maken die verwijzen naar de map(pen) op de externe. Verwijder je dan de de externe schijf zijn de mappen en de inhoud (snelkoppelingen) niet meer bereikbaar! Dan is niets meer te openen. Immers de locatie is niet meer beschikbaar.

Jouw Data (documenten, afbeeldingen e.d.) moet allemaal op de externe staan en toepassingen/apps blijven op de c-schijf staan.

Voorbeeld:
Maak een snelkoppeling op de desktop die verwijst naar Doel:
"X:\Programs\System software"

X is de schijfletter van de externe schijf

X:\Programs\System software
Dit is dus de map waar alle snelkoppelingen etc. zich bevinden

Is deze schijf niet aangesloten dan zal de snelkoppeling op het bureaublad niets doen. Zorg wel dat je van die externe data-schijf regelmatig back-ups maakt. Schijven kunnen plotseling defect/beschadigd/onbruikbaar raken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan