Ergenic Router problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phoib

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
Ik heb een Ergenic Router 11b, kan er zowel draadloos als met kabel verbinding mee krijgen, heeft ook verbinding met internet, alleen valt na 5 minuten de verbinding weg, zowel draadloos als met kabel. Niks werkt dan nog.

Ik heb Studentnet als ISP, misschien veroorzaakt dat het probleem, maar kan er niks over vinden zelf...

Verder, laptop met ingebouwde draadloze verbinding (werkt prima op andere plaatsen), Win XP home edition, geen WEP key.

Gebruik je in die 5 minuten ook daadwerkelijk internet?? of tewel de verbinding tussen de pc en router is actief?

Ook kan het zijn dat de zogenoemde lease time per user in de router op 5 minuten staat.
Dit wil inhouden dat op het moment een pc aanspraak doet op een ip adrs om de router te gerbuiken deze dit adres maar 5 minuten mag gebruiken.

Ken helaas de router niet maar als je eens in het menu zoekt vd router dan vindt je dit vast terug.

Stel dit op maximaal in of geef de pc een vast ip adres dan ben je 9 vd 10 keer ook van dit probleem af.

grtjs jjw

In die 5 minuten gebruik ik internet.

Leasetime staat op 0, staat gelijk aan een dag.

Kan ik een vast IPadres instellen per internet account? Heb geen zin om het elk weekend om te zetten als in naar ouders met ander draadloos netwerk ga...

Nou dat zal lastig worden, hun netwerl hanteert mischien net andere ipadres rengen en dan werkt het niet.

Zet de lease time toch eens hoger, mischien dat het probleem dan weg is.

grtjs jjw

Nope, allerlei waarden geprobeerd, weinig helpt.

Heb nu het geheel iets anders staan, eerst een Win XP computer met Internet delen, daarna de draadloze router.

De verbinding van de router valt om de 5 minuten weg, alleen daarna werkt ie weer.

Iig een stap in de goede richting :confused:

ik heb ook zo'n router. maar weet iemand hoe ik hem moet instellen in onepage setup. want ik heb gewoon verbinding zegt windows maar internet paginas worden niet getoond. het boekje verteld mij dat als ik @home heb dat ik dit in moet voeren:

@home internet: Leeg veld
Wan connection type: Obtain ip addres automaticly
host name: leeg veld.

of te wel. ik krijg een hele pagina die ik meot invullen terwijl het boekje nog niet eens de helft aan geeft. weet iemand hoe ik hem moet instellen?

Mijn router werkt perfect en zonder problemen

De router is goedkoop en goed maar je moet wat moeite doen om het ding aan te praat te helpen.
Ik weet inmiddels dat de router warmte problemen heeft.
dat heb ik zelf opgelost door er wat hogere pootjes onder te plakken, dan is de koeling beter en loopt hij niet meer vast, zodat plots de verbinding weg is.
Ook heb ik een heel kleine ventilator van een VGA kaart in de router geplaatst.
Het kabeltje om de ventilator te voorzien van 12 volt gewoon door het gat van de ophanging naar buiten laten komen, dan beschadig je niks.
Voor de stroom van de vent gebruikte ik een losse 12v adapter,van een oude gsm.

Mijn router werkt perfect en zonder problemen.voor 19.95 gekocht met 2 pcmcai kaartjes, waar koop je dat voor die prijs
’’NERGENS DUS’’ en je moet het zien als een Hobby. hihihihii.
Ik ben er ieder geval zeer tevreden mee.

Als je installatie niet wil lukken kijk dan eens naar deze tekst.
Als je deze volgt gaat het lukken, minst je geen hopeloze beginner bent, die vaak alleen maar schreeuwen ''Lukt niet gaat niet.''

1* Begin met de router te resetten.
druk op de achterkant de kleine reset knop 30 sec.in.

2* Haal de router 10 sec uit het stopkantakt 230v en steek hem weer in.

3* Verbind een utp kabel van pc naar een input op de router.
Het draadloze kaartje gebruiken we nog even niet,
dus sluit aan op je vaste netwerkkaart van je laptop.

4* Typ in internet explorer 192.168.1.1
Haal dus www.http:\\ helemaal weg, alleen het
nummer 192.168.1.1 intikken en enter drukken.

nu ben je in de router het wachtwoord en username = admin - admin

De pcmcai kaart instaleer ik niet van de cdrom (DRIVERS) die er bij zit.[/b]
ik gebruik andere drivers.
lees dit maar eens:

1. Deïnstalleert de originele software als je die al er op had van de cdrom.

2. Verwijder de drivers (hardware verwijderen) van de netwerkkaart.

3. Ga naar www.trendware.com > downloads > wireless >
download de drivers en utility van TEW-301PC

4. Pak die zip file uit en run de setup utility,
volg verder de instructie zoals in het boekje van de pc(i)card.
Dus: setup > pc uitzetten > pc card erin > opstarten >
nieuwe hardware > drivers installeren van TEW-301PC,
als een bestandje niet wordt gevonden, gebruik je hiervoor je ergenic cd.
(BIJ MIJ WAS DAT NIET NODIG MAAR bij ANDERE WEL DUS ??)

5. Zet vinkje windows draadloze verbinding laten configuren uit.

6. Je krijgt - als het goed is- direct verbinding.

7. Stel op router (192.168.1.1) web encryptie in, ik gebruik 128 bits hex. Voer een key in.

8. Dubbelklik op wlan monitor, ga naar encryption,
vink encryption aan, en stel key idem in.
Gebruik shared authentication. Et voila: het werkt nu wel !

9. Benader je de router daarna opnieuw,
dan zie je dat je key in de router soms niet meer aanwezig is
en weer is vervangen door 00000000000000000.
Echter: de key is nog wel degelijk van toepassing.
Dus uiteindelijk toch veilig draadloos !

Ps.
Ik had dus de router open en zag op de printplaat nog een plaats waar je een tweede wifi antenne kunt aansluiten.
Dus als je later een buiten wifi antenne er op wilt zetten, dan kan dat ook nog. mins je een beetje handig bent.
voor de prijs van nog geen 20 euro laat ik je zoeken waar je dit allemaal krijgt voor dat geld.

dus niet klagen van gaat niet werkt niet, want het werkt wel degelijk voor 100%zeg je ik ben een matige beginner dan zou ik het ding laten staan en een duurdere router kopen, (wat overigens niet wil zeggen dat het dan van een leie dakje zal gaan, zonder enige kennis van routers )

Groetjes Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan