erLT - Is dit een programma, of virus of Botnet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Zie de bijlage. In de sectie Deinstalleer programma's van CCleaner staat 'erLT'.
Ik heb geen idee wat of welk programma het is, of wat het evet. ondersteund.
In de groep programma's van Configuratie - een programma verwijderen staat erLT NIET.

Kan het soms iets te maken hebben met een Trojan, Virus of erger : Botnet

Bijlagen

• erLT.jpg
    erLT.jpg
    79,1 KB · Weergaven: 56
Wat ik er van weet is dat bedoeld voor Logitech registratie (muis, toetsenbord enzo).

Ik heb niets van Logitech (wel gehad, een muis; en die heb ik op enig moment vervangen voor een van Trust).
Dus is het geen probleem, erLT te verwijderen.

Nee, kun je zowieso verwijderen maar ik vermoed dat het bij het opstarten vanzelf wel terugkomt.

Eventueel kun je in de commandobalk of uitvoeren ingeven msconfig. Hier krijg je een lijst met zaken te zien die opstarten als je je pc aanzet. Blader er eens doorheen in de tabjes services en opstarten en kijk of je wat van Logitech tegenkomt. Deze uitvinken en opnieuw opstarten. Zou zo maar kunnen zijn dat het weg blijft.

Nee, erLT staat daar niet in. Ik verwijder erLT en zie dan wel na opstarten of ie wel of niet terugkomt.

Hoi !

In m'n link staat de uninstall-string toch aangegeven ?

Makkelijker kan niet.

Greetz,

Harry.

Wat moet ik met die Uninstall-string ? Ik heb erLT via de gebruikelijke weg verwijderd - in dit geval vanuit CCleaner, omdat erLT NIET in de Windows te verwijderen programmagroep stond.

De uninstall string geeft aan welk programma gebruikt wordt om de applicatie te deinstalleren. De getallen en zo geven de locatie weer in het register.

msi is bedoeld voor installatie en deinstallatie van programma's. Er zijn echter programma's of in dit geval processen waarbij de de- en installatieprogramma's verborgen zijn in het register.

Deze regel overnemen in je "uitvoeren" of hoe dat dan ook heet en enter, dan wordt het programma daadwerkelijk van je systeem verwijderd. Het is dus deze regel : MsiExec.exe /I{3EE9BCAE-E9A9-45E5-9B1C-83A4D357E05C}

Als ik dat doe, kijg ik de melding : Deze bewerking is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geinstalleerd. Tekst in een boxje met een rood kruis. Zie bijlage. Volgens mij betekent dit dat CCleaner erLT volledig heeft verwijderd !

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    19,6 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan