Ernstig probleem met SATA schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnehehe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Een week geleden viel mijn pc plots uit en toen ik hem probeerde te herstarten, ging dat niet meer.

Dus besliste ik om te formatteren en Windows XP Professional te herinstalleren.

Ik heb hem eerst op een SATA schijf gerund, waardoor de installatie niet ging dan het menu waar moet heropgestart worden, en daar telkens lussen draait.

Indien ik echter probeer te installeren op een klassieke IDE schijf, werkt dit volledig.

Mijn moederbord is een ASUS Pundit P1-AH2 moederbord.

Is dit een bekend probleem en zijn er oplossingen?

XP heeft geen SATA drivers, Vista heeft ze wel. Probeer de SATA drivers op een floppy te krijgen, tijdens de installatie van XP heb je de mogelijkheid om drivers in te lezen (vlgs. mij ergens tijdens de installatie F6 drukken). Maar ik heb gelezen dat dat niet altijd goed gaat, XP schijnt niet van elke floppydrive te willen lezen.

Of, stel in je bios de SATA schijf zo in, dat hij als een IDE gezien wordt. Nadeel: je hebt niet de SATA-voordelen (snelheid), maar het werkt wel.

Derde mogelijkheid heel kort (veel handelingen nodig), zorg dat je de SATA drivers "implementeert" met je originele XP cd (zgn. slipstreamen).

Maar het begint eigenlijk met het vinden van de goede SATA drivers!

Hoi,

Ik heb zelf ook problemen ondervonden met een SATA schijf en een ASUS MB. Achteraf bleek, dat de HD (een maxtor 160 gig) niet samen wou met het MB. Een ander merk HD was bij mij de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan