Ernstig probleem Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Beste Helpmij'ers,

Ik kan mijn windows 7 niet meer opstarten nadat ik een systeemherstel gedaan heb.
Heb door omstandigheden een eerder herstelpunt terug moeten zetten maar dit bood voor mij geen soelaas. Daarom wilde ik heb naar mijn laatste herstelpunt terug zetten.
Ën daar is het mis gegaan.
Kan niet eens in veilige modus opstarten!!

Het volgende heb ik geprobeerd:

• Uw computer herstellen
  • Veilige modus
  • Veilige modus met netwerk
  • Veilige modus met opdrachtpromp
  • Logboekregristratie van opstarten inschakelen
  • Video met lage resolutie
  • Laatst bekende juiste configuratie
  • Modus Active Directory herstellen
  • Fout opsporingmodus
Dit alles bood geen uitkomst.
Ook helpt Windows Memory Diagnostic niet want die vindt geen fouten

Computer laad 5 of 6 bestanden en start dan telkens opnieuw op.
Nou denk ik dat mijn windows corrupt is.

Is er een tool die ik op een USB stick kan zetten en daarmee kan proberen op te starten???

De pc is erg belangrijk voor me en er staat ontzettend veel op wat belangrijk voor me is.
Heb hem een aantal jaren geleden bij Alternate gekocht met voorinstalatie van Windows 7....en heb dus ook geen recovery dvd.

Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen???

Alvast bedank!!

Als jij de machine zonder recovery DVD hebt gekregen, dan kan het (bijna) niet anders, dan dat Alternate op een verborgen / afgeschermde partitie een recovery heeft geplaatst. Hoe je die activeert is programma afhankelijk. Bel even met Alternate. Houd wel rekening met het feit dat na de recovery al je eigen bestanden weg zijn, de machine wordt door de recovery teruggebracht naar de situatie van afleveren.

Voordat je dit gaat doen : als je op de F8 toets drukt direct bij het aanzetten van de machine én dit blijft herhalen, zeker 2x per seconde en dit 10 seconden lang, wat gebeurt er dan?

Natuurlijk heb je van je eigen bestanden een kopie op een extern medium..................... zodat je na een eventuele recovery al je eigen bestanden weer snel op de machine terug kunt zetten.

Laatst bewerkt:
Die bestanden zijn belangrijk voor mij en was ook bezig met het maken van back-ups.....maar juist voordat ik dat wilde doen begonnen de problemen.

Als ik op F8 druk kom ik in Geavanceerde opstartopties met bovengenoemde resultaat....
Hij laadt een aantal bestanden, slaat uit en begint weer opnieuw

Even voor de zekerheid : als je dáár dan kiest voor opstarten in de veilige modus, dan wil dat dus ook niet (meer)?
Interessant dat je schrijft dat je bezig was met het maken van backups. Je schreef namelijk óók in je eerste bericht dat de machine al jaren oud is............ hetgeen betekent dat je dus nimmer backups hebt gemaakt.

Zie verder mijn handtekening. ;)

Leen een Windows 7 DVD van iemand (geen recovery DVD maar een 'echte' Microsoft DVD).
Start de machine ermee op en installeer Windows 7 op een tweede harde schijf(partitie) van je computer.
Verander in het bios de bootvolgorde van de huidige naar de andere schijf en Windows doet 't weer.
Maak eerst kopietjes van je eigen bestanden en ga dan recoveren of installeer Windows weer op de C schijf.
De Windows licentiekey vind je ergens aan / onder je machine op een kleine sticker.

Laatst bewerkt:
Ik heb wel een backup maar die is te oud.....
Had geen geld voor grotere externe harde schijf dus de huidige bestanden staan er niet op....Heb een hartede schijf van 2 terrabyte nodig en die kon ik niet betalen..

Als ik voor veilige modus kies laad hij 6 a 7 bestanden en schiet dan uit om vervolgens weer op te starten.
Mij lijkt het dat hij dus een aantal "opstart"bestanden mist.

Overigens is mijn harde schijf wel in partities gedeeld..

Dan is de oplossing bijna daar. Er is vast wel iemand in je omgeving die een Win 7 DVd heeft die je even kunt lenen.

Er zijn overigens meer wegen die "naar Rome leiden" : Klik

Lees vooral ook in de link het gedeelte onder

Hiren's BootCD

even goed door.

Laatst bewerkt:
Daar ben ik dus naar op zoek...een opstartbare usb.
Ik ga er mee aan de slag.

Bedankt zover gast0225

Ik heb Rufus gedownload en op een stick gezet.
Hoe moet ik nu verder???

Opstartprocedure veranderen lijkt mij...en dan???

Laatst bewerkt door een moderator:
Bijv. de 'buren' hebben daar ooit een berichtje over geplaatst : Klik en als dat niet oplevert wat je zoekt, dan is in Google de zoekopdracht "Rufus handleiding" ook wel gemakkelijk.

Bedankt zover

Ik kom er niet uit.
Wat ik begrijp is dat ik een iso bestand moet downloaden van mijn Windows 7. (ik dacht dat ik de 64-bit versie had.
Op mijn kast staat de productcode.

- Als ik die ergens vandaan heb gehaald moet ik deze met de Rufus-tool op mijn usb stick zetten.
- Dan mijn boot volgorde omzetten
- En dan kan ik kiezen voor herinstallatie of repareren???

Herinstallatie is voor mij echt de laatste optie.....heb veel programma's en games die toch een verwijzing hebben in de registratie (REGEDIT) dus is het mss mogelijk dat ik de opstart-bestanden kan repareren???

Ik was vroeger erg goed in dit soort dingen maar door een ernstig hersenletsel is het allemaal erg traag en vaag...:shocked:...........
Ga maar even boodschappen doen...ff me koppie leeg gooien

De ellende voor jou is dat ik nog niet eerder met die Rufustool heb gewerkt, (zal ik ook nooit nodig hebben omdat ik over systeemkopietjes en bestandjeskopietjes beschik, dus ik zal nooit hoeven repareren...........) ik kan je uit mijn hoofd dus geen stappenplan aanreiken.

In Hiren's BootCD ga ik mij vanavond wel verdiepen.
Opties ter over (zoals altijd)

Oke top.
Ben nu de herstelschijf aan het downloaden.
Daarna ga ik met Rufus aan de slag.

Bedankt tot zo ver!

Heb het binnen en uitgepakt....
Zie alleen weer geen ISO.
Heb een mapje met 3 bestanden (2 mappen genaamd Boot en Sources) en en bestand boormrg....als ik kijk via ImgBurn zie ik ook niks.

Met ISO werken is vrij nieuw voor mij

In beide gevallen bekom je rechtstreeks de ISO.

Je moet in je browser kiezen voor opslaan, niet voor openen.

57dd632a3c599-32.JPG

57dd6352470f2-64.JPG

Ik heb nu een map met daarin 3 mappen en 1 bestand.
Recover.jpg

Ga met Rufus aan de gang

Laatst bewerkt:
Oke gelukt.
Is het nu een kwestie van ub aansluiten en er mee opstarten??

Lijkt me wel... of via het bios snelmenu (per pc verschillend vaak F8 of F12 als het bios verschijn) of in het bios de opstartoptie aanpassen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan