Ernstige foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mad Hankey

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2002
Af en toe valt mijn pc zo maar uit en ik krijg dan de melding uw systeem is hertsteld van een ernstige fout.Als ik mijn pc dan weer opnieuw opstart dan is hij steeds een harde schijf kwijt.Dit komt weer goed als ik hem nogmaals opstart.Eerst dacht ik dat het aan de harde schijf lag en heb deze vervangen maar nog was het niet verholpen.Toen heb ik de andere schijf ook nog vervangen maar weer hetzelfde probleem.Dit is een code uit het blauwe scherm.Stop 0X0000007E (0XC0000005,0XEE4B3A50,0XF7C82BE8,0XF7C828E4).Wie weet raad.Alvast bedankt

Hier staat een lijst met errors, misschien heb je er wat aan, maar meestal komt het door een slechte of corrupte device driver.

http://kadaitcha.cx/stop_err.html#7b

Probeer eens via apparaatbeheer de ata drivers te vervangen of upgraden, of gelijk de hele chipsetdrivers.

Bedoel je IDE ATA/ATAPI-controllers.Deze zijn weer onder verdeeld in primair ide kanaal,secundair ide kanaal en sys pci ide controller.

Ja, daarom gaf ik aan om de chipsetdrivers te upgraden/herinstalleren, worden deze hopelijk ook vervangen maar meestal worden de Microsoft drivers ervoor gebruikt en moeten ze apart worden geupgraded/geinstalleerd.

Met Everest eerst kijken welke chipset je hebt, staat overigens ook in de manual van het mobo;

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Dan als je dat weet naar de chipset drivers zoeken op de site van deze chipsetbakker.

Downloaden en installeren maar.

Later bij apparaatbeheer windows naar nieuwe ata\atapi primairy en secundairy drivers laten zoeken.

Ik kom er niet echt verder mee.Ik heb met aida 32 gekeken wat ik moet hebben en wis een nieuwe driver voor sys 748 downloaden maar dat wil niet.

Sys 748 hab ik nog niet van gehoord.

In Everest, bij moederbord, chipsets, staat de naam van de fabrikant, daar moet je die drivers ophalen voor het type wat er bij staat.

Bij mij staat er dus wel sys 784.Maar onderaan staat deze melding:AGP is gedeaktiveerd dit veroorzaakt misschien prestatie problemen.Weet iemand hier raad mee?

Mad Hankey zei:
Bij mij staat er dus wel sys 784.Maar onderaan staat deze melding:AGP is gedeaktiveerd dit veroorzaakt misschien prestatie problemen.Weet iemand hier raad mee?

Lange Pier zei:
Sys 748 hab ik nog niet van gehoord.

In Everest, bij moederbord, chipsets, staat de naam van de fabrikant, daar moet je die drivers ophalen voor het type wat er bij staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan