ernstige hd fout!!!help snel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie00

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Ik was net even weg bij me pc en kom nu na een uurtje ofzo weer terug. Nu stond er een error waarschuwing van windows 7 dat er een groot probleem is met de hardeschijf, waarschijnlijk beschadigd, en of ik onmiddelijk een back-up wil maken en de pc wil uitschakelen en de hd naar de leverancier stuur voor reparatie om te voorkomen dat ik bestanden kwijt raak.

Ik ben echt wanhopig omdat ik op mijn samsung spinpoint f3 1TB, die is opgesplitst in 2 gelijke partities, ongeveer 500GB aan bestanden heb staan. en die wil ik echt niet kwijt.
Wat moet ik doen. er stond dat er een kans is dat windows niet meer opstart als ik mijn pc afsluit

HELP snel svp

De pc staat nog aan dus nú gaan backuppen. Héél eerlijk gezegd hád je al onder normale omstandigheden een backup moeten hebben!

Me pc staat nu nog aan en ik durf hem niet uit te zetten.
Maar ik heb helaas niet zomaar een andere hardeschijf van meer dan 500GB.

Maar is dit echt een serieuse fout, hebben meer mensen dit? of kan ik gewoon in de cmd> chckdsk /r doen en dat het dan weer goed komt.
of ben ik veeeel verder van huis

En dat ik al een back-up zou moeten hebben.
zou wel verstandig zijn ja, maar ik ben ook maar een kind die geen geld heb voor 2×1TB

Laatst bewerkt:
Eerst backuppen. Dan gebruik je DVD's om te backuppen en dáárna pas gaan uitproberen.

ok,
maar zijn dit voortekenen van een crash?
Moet ik zo snel mogelijk een nieuwe hd kopen?
Zal hij het nog een weekje gaan doen?

Dit is de aanwijzing die ik van windows krijg:
Aanwijzingen voor het herstellen van fouten met de harde schijf:

U wordt ten zeerste aanbevolen om een back-up van uw computer te maken om gegevensverlies te voorkomen.

Nadat u een back-up hebt gemaakt, dient u contact met de computerfabrikant of technische ondersteuning op te nemen om te bepalen of de beschadigde schijf kan worden gerepareerd of moet worden vervangen.

U wordt aangeraden om deze aanwijzingen op te bergen met het medium dat is gebruikt om de back-up van uw gegevens te maken (zoals de cd's of het USB-flashstation), zodat alles wat u nodig hebt om uw computer te herstellen zich op één plaats bevindt.

De volgende informatie wordt geleverd om technische ondersteuning voor hardware te helpen bij de diagnose van de beschadigde harde schijf.

Schijfnaam: SAMSUNG HD103SJ ATA Device
Volume: D:\;C:\

dvd's is denk ik ook geen optie, heb er wel nog 75 liggen maar dan ben ik morgen nog bezig.
Dan maar me bestanden verloren.

Maar wat is de volgende stap die ik het beste kan nemen?

Die repareeroptie kun je ná het backuppen uitproberen. Ja, ik denk dat het gameover is.

Dat is flink ******************************************************************************************************************************************* mad::shocked::(

Weet je toevallig of hier garantie voor is voor de hardeschijf.
heb hem er net sinds december inzitten. Komt dit vaak voor? ook bij bepaalde merken?

ik sluit hem denk ik toch maar zo af en dan ga ik maar stil zitten janken ofzo.:(
bedankt voor advies

Laatst bewerkt:
1) Zo'n topic titel heb ik nog nooit gezien. Blijf gewoon rustig?
2) Ik zou niet hier een topic open maken als Windows zegt dat je je fabrikant moet contacteren?
3) Als je een kind bent en je hebt geen geld om echter backup drives te kopen, waarom download je dan zoveel?

En mijn veronderstelling 500GB files, daarvan is 300-400GB illigaal, als Samsung je hdd controleert denk ik wel dat je garantie zal vervallen ivm piraterij.
Meeste fabrikanten willen niets doen als je piraterij op je pc hebt staan. (Ik kan ervan spreken.. :D)

@stress

ja je hebt wel gelijk, denk dat 400GB van usenet komt:P
verslavend is dat, als zoveel handige en mooie dingen gratis voor het oprapen liggen.
Ik neem nu contact op met de leverancier

1)

En mijn veronderstelling 500GB files, daarvan is 300-400GB illigaal, als Samsung je hdd controleert denk ik wel dat je garantie zal vervallen ivm piraterij.
Meeste fabrikanten willen niets doen als je piraterij op je pc hebt staan. (Ik kan ervan spreken.. :D)

Dat is natuurlijk onzin...............

Me leverancier (cool-prices) wil heb wel in RMA nemen maar als ze geen probleem kunnen vinden dan kan ik de onderzoekskosten betalen.
Nu draait chkdsk /r
63% voltooid

Dat is natuurlijk onzin...............

Jonge, dat is geen onzin. Ik praat uit ervaring. Zelf een hdd gehad die raar deed vol met piraterij. Kreeg ik terug met de melding dat zij hun niet willen repareren omdat er illigale dingen opstaan en dat het probleem kan veroorzaken.
Wat natuurlijk een *** reden is, maar wel zo had ontvangen!

Nou, heb de afgelopen jaren al heel wat RMA gestuurd, maar zoiets echt nog nooit meegemaakt.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan