Error: 0x8000005 (reboot, mogelijk BSOD?!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo,

Ik krijg af en toe dat mijn server 2003 zich restart en dan vind ik in de log de volgende error:

(Onder het bestand USER32)
De door gebruiker SERVER\Administrator opgegeven reden voor de vorige keer dat deze computer onverwacht werd afgesloten, is: Andere fout: systeem reageert niet
Code: 0x8000005
Bug-id:
Bugcontrolereeks:
Opmerking:

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Op internet stond dat het iets met het geheugendump zou kunnen zijn, en de computer daarom reboot! Dus wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt,
Yorick

Laatst bewerkt:
Is een melding van server 2003
Heeft je grafische kaart de laatste nieuwe driver?
Heb je dit recent gedaan dan de vorige driver installeren, niet gedaan dan updaten.
Kan ook zijn dat je een andere driver hebt geupdate, zoja dan deze naar vorige driver.
Misschien heb je een software pakketje geïnstalled dat dit probleem veroozaakt.
Misschien je pagefile.sys te klein = 1.5 X geheugen minimaal.
Zijn wat tips misschien zit de oplossing er tussen.

Is een melding van server 2003
Heeft je grafische kaart de laatste nieuwe driver?
Heb je dit recent gedaan dan de vorige driver installeren, niet gedaan dan updaten.
Kan ook zijn dat je een andere driver hebt geupdate, zoja dan deze naar vorige driver.
Misschien heb je een software pakketje geïnstalled dat dit probleem veroozaakt.
Misschien je pagefile.sys te klein = 1.5 X geheugen minimaal.
Zijn wat tips misschien zit de oplossing er tussen.

Nooit problemen gehad met deze videokaart! Ik heb ook niks vervangen ofzo, het is plots zo gekomen! Maar wat is pagefile.sys? Wat kan ik daar aan doen? grtz

De pagefile (het 'virtueel geheugen') wordt gebruikt zodra het snelle RAM-geheugen niet meer toereikend is: gegevens worden dan tijdelijk naar het bestand PAGEFILE.SYS op de harde schijf weggeschreven.
Misschien is er hardware dat niet meer optimaal (grafisch/video) functioneerd omdat het "op" is.
Je kan de settings eens wat lichter instellen van kaart op bv 16 bits ipv 32.
Bied dit geen soelaas dan houdt het voor mij ook een eind op,

Ga naar de c:\windows\minidump map, en upload het dump-bestand dat hoort bij je laatste bsod('s) bij je volgende posting.
Beste even ingepakt als .zip bestand.

Tijs.

Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a %windir%\*.*dmp

Kijk of je bestanden kunt vinden. Kijk direct dan ook de datum na die erbij staat. Als je het juiste dump-bestand hebt kunnen vinden, upload die dan (ingepakt in .zip-formaat).

Tijs.

Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a %windir%\*.*dmp

Kijk of je bestanden kunt vinden. Kijk direct dan ook de datum na die erbij staat. Als je het juiste dump-bestand hebt kunnen vinden, upload die dan (ingepakt in .zip-formaat).

Tijs.

Ik zie geen 1 dump bestand die gemaakt is rond de tijd en met de datum van vandaag, wanneer het gebeurde.

Ik heb gewoon herstarten na systeemfout uit gezet, dan kijk ik wel een keer wanneer hij het weer doet!

In ieder geval bedankt,
Yorick

Je kunt natuurlijk ook zo'n <dier met weinig verstand, verwant aan de koe> zijn geweest om het schrijven van dump-bestanden uitgezet te hebben.
Kijk dat direct even na. Staat in dezelfde sectie waar je ook automatisch opstarten na systeemfouten zojuist hebt uitgezet, maar dan een paragraaf eronder, bij Foutopsporingsgegevens vastleggen.

Tijs.

Je kunt natuurlijk ook zo'n <dier met weinig verstand, verwant aan de koe> zijn geweest om het schrijven van dump-bestanden uitgezet te hebben.
Kijk dat direct even na. Staat in dezelfde sectie waar je ook automatisch opstarten na systeemfouten zojuist hebt uitgezet, maar dan een paragraaf eronder, bij Foutopsporingsgegevens vastleggen.

Tijs.

Ik heb dit gewoon (alleen "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitgevinkd)

attachment.php

Bijlagen

• fout.jpg
    fout.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 307
Dan bevat de Windows map het laatste dump-bestand, onder de naam Memory.dmp

Tijs.

Dan moet je je eens gaan afvragen of je programma's zoals ccleaner met de server laat opstarten. Die haalt (standaard) alle log-bestanden, dump-bestanden etc. weg.

Als je denkt/weet dat je dergelijke programma's niet gebruikt, dan wachten totdat je weer een bsod krijgt, en dan de melding in zijn geheel overschrijven van het scherm.

Tijs.

Dan moet je je eens gaan afvragen of je programma's zoals ccleaner met de server laat opstarten. Die haalt (standaard) alle log-bestanden, dump-bestanden etc. weg.

Als je denkt/weet dat je dergelijke programma's niet gebruikt, dan wachten totdat je weer een bsod krijgt, en dan de melding in zijn geheel overschrijven van het scherm.

Tijs.

Ja dat was ik ook al van plan. Ik heb wel ClamWin en Malwarebytes als beveiliging... Maar ik laat het weten als ik een BSOD heb, en niet weet hoe ik die repareer!

Bedankt in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan