error 1064 bij importeren database.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yessi01

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2013
Hallo allemaal,

Ik wil mijn Wordpress website verhuizen naar een andere hostingprovider.
De files heb ik al overgezet, maar heb nu problemen met het importeren van de database.
Ik krijg daarbij de volgende fout:
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '?' at line 1

Ik heb het een paar x opnieuw geprobeerd na repair en check en optimize database (opties in direct admin), maar blijf dezelfde fout krijgen.
Bij exporteren en importeren staat UTF8 geselecteerd.

Ik zie op de oude server een fout: Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 18194262 bytes) in Unknown on line 0.
Zou dat met elkaar te maken hebben?

Verder in de log op de oude server (klein stukje uitgeknipt, er staan nog meer server has gone away errors onder):
[Fri Oct 11 03:21:43 2013] [error] [client 213.189.0.170] WordPress databasefout You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1 bij query SELECT * FROM `wp_wpsc_cart_contents` WHERE `purchaseid` = gemaakt door require('wp-blog-header.php'), require_once('wp-load.php'), require_once('wp-config.php'), require_once('wp-settings.php'), do_action('init'), call_user_func_array, wpsc_gateway_notification, wpsc_merchant_multisafepay_standard->__construct, wpsc_merchant->__construct, wpsc_merchant->collate_cart
[Fri Oct 11 09:05:53 2013] [error] [client 80.100.219.10] WordPress databasefout MySQL server has gone away bij query SELECT option_value FROM wp_options WHERE option_name = '_transient_timeout_wpsc_theme_path' LIMIT 1 gemaakt door require('wp-blog-header.php'), require_once('wp-load.php'), require_once('wp-config.php'), require_once('wp-settings.php'), do_action('plugins_loaded'), call_user_func_array, WP_eCommerce->init, WP_eCommerce->constants, wpsc_core_constants_uploads, get_transient, get_option
[Fri Oct 11 09:05:53 2013] [error] [client 80.100.219.10] WordPress databasefout MySQL server has gone away bij query SELECT autoload FROM wp_options WHERE option_name = '_transient_wpsc_theme_path' gemaakt door require('wp-blog-header.php'), require_once('wp-load.php'), require_once('wp-config.php'), require_once('wp-settings.php'), do_action('plugins_loaded'), call_user_func_array, WP_eCommerce->init, WP_eCommerce->constants, wpsc_core_constants_uploads, get_transient, delete_option

Ik weet eigenlijk niet waar ik het zoeken moet. Ik denk dat ik ergens een stukje PHP code moet aanpassen, maar ik begrijp niet in welk bestand. Of zit ik nu echt helemaal verkeerd?

In elk geval vast bedankt voor het meedenken.

Groet, Jessy

Hoe heb je de backup gemaakt en hoe probeer je hem in te lezen?
En wat doe je om op de oude server die memory error te krijgen?

Via exporteren/importeren in phpmyadmin
En die error staat onderaan bij inloggen op phpmyadmihn.

De error onstaat bij het *inloggen* op phpmyadmin? Dus nog voordat je een database selecteert of een query draait?

Ik heb nog eens gekeken, maar die fout kan ik nu niet meer terughalen.
Ik heb nu nogmaals de database geexporteerd en bij de nieuwe server geimporteerd. Maar krijg daar wel dezelfde fout:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '?' at line 1

Maar nu staat dit er boven:
Er is een kans dat u een fout heeft aangetroffen in de SQL-parser. Let er goed op, dat in de query op de correcte plaatsen quotes zijn geplaatst. Een ander mogelijkheid voor deze foutmelding is dat u het ge-quote tekstgedeelte in binaire mode heeft geplaatst. U kunt ook uw query proberen in de command line van MySQL. De MySQL-serverfoutmelding hieronder, mocht die aanwezig zijn, kan ook helpen met het opsporen van fouten. Blijft u problemen houden of als de parserfouten geeft terwijl het goed gaat in de command line van MySQL, probeer dan de SQL-query in te korten en een bug report met het stukje data te sturen van het CUT gedeelte hieronder:
----BEGIN CUT----

Heb het bestand uitgepakt en geopend. Op regel 1 staat:

‹ ìýÙrG²(Š>ŸþŠ´Õ$W£

Maar ik doe vast iets niet goed.

Sterker nog, ik heb op een refresh knop gedrukt in phpmyadmin en daar kom ik nu ook niet meer in, daar bij krijg ik nu ook een foutmelding:
Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 17927776 bytes) in /var/www/html/phpMyAdmin-3.5.8.1-all-languages/index.php on line 16
Dus ik kan nu even niets. Ik ga eerst even kijken of ik daar iets mee kan.

Bedankt voor het meedenken tot zover.

Die code ziet er erg uit alsof het gezipt is, of op een andere manier gecomprimeerd. Dat kan phpmadmin zo niet parsen. geef je bij het importeren ook aan dat he een gezipt bestand gaat inladen?

Knipsel.JPG

Volgens mij kan dat gewoon gecomprimeerd ingeladen worden.
Heb daar even een printscreen van bijgesloten.

Overigens heb ik het bestand handmatig uitgepakt om de eerste regel te bekijken.

Laatst bewerkt:
Hoi PgVincent,

Het ligt niet aan het importeren. De fout komt ook in de logfiles

(WordPress databasefout You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1 bij query SELECT * FROM `wp_wpsc_cart_contents` WHERE `purchaseid` = gemaakt door require('wp-blog-header.php'), require_once('wp-load.php'), require_once('wp-config.php'), require_once('wp-settings.php'), do_action('init'), call_user_func_array, wpsc_gateway_notification, wpsc_merchant_multisafepay_standard->__construct, wpsc_merchant->__construct, wpsc_merchant->collate_cart)

voor op mijn oude omgeving zonder dat ik daarvoor eerst een actie heb ondernomen.
De fout zit dus echt in de database.

De fout zat dus blijkbaar niet in de database, maar lag toch aan de compressie.
De oplossing voor mij was dus de filesize vergroten in mijn php.ini en de database zonder compressie exporteren en op mijn nieuwe server importeren.

PgVincent, heel hartelijk bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan