Error 1517

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Net nu ik van de vorige error af ben komt de volgende al weer om de hoek kijken. Nadat ik een nieuwe partitie aan het aanmaaken was kreeg ik ineens een errror 1517 required file attribute is missing

Nu start mijn pc niet meer op en krijg ik alleen een blauw scherm. hij zegt dat ik chkdsk /f moet uitvoeren maar ik kan niet eens meer bijeen dospromt komen.

KAN IEMAND MIJ WAT RAAD GEVEN WAT TE DOEN

Voor windows XP
Start op met de xp-cd en kies voor repareren, hier heb je de optie chkdsk.

Ik zou wel willen, maar dat is nog niet eens aan de orde. Kijk ik start hem op en ik krijg de eerste keer het win xp opstart scherm te zien (je weet wel met dat laad balkje) en dan loopt ie al vast. Dan krijg je een scherm met een aantal opstart mogelijkheden, je weet wel die je krijgt wanneer je tijdens het opstarten op f5/f8 drukt.

Het maakt niet uit welke optie ik kies ik kom steeds bij dat blauwe error scherm terecht.

Nu heb ik dus tijdens de installatie van Partition Magic 8.0 2 opstart diskettes gemaakt. Via deze diskettes laad hij wel een uitgeklede versie van partition magic. Nu kan ik de schijf wel selecteren maar als ik dan check for errors doe krijg ik een foutmelding en verder heb ik alleen de optie om de schijf te formateren. Maar dat vind ik een beetje ver gaan, dus zoek ik even naar een andere oplossing.

Ik heb het gevoel dat hij de harde schijf helemaal niet laad. Dit is ook logisch omdat er iets niet goed is met de partitie. Maar op wat voor manier kan ik dit oplossen. Volgens mij kan ik niet eens in de bios komen. Misschien met een opstartdiskette (gemaakt op een andere comp)??

probeer eens op te starten met een W98 opstartdisc,
en met de xp-cd in de drive

Als de optie van Franz niet lukt.
Probeer in dos te komen en geef het commando FDISK /mbr
Volgens mij is je master boot record beschadigd.

Ik heb eigenlijk zoiets nodig als een opstartdisk. met daar op tevens de chkdsk functie. Ik heb geen idee of dit mogelijk is, maar ik heb hier en daar wel zoiets gelezen. bijvoorbeeld op deze site:

www.bootdisk.com

Dat kan met een W98 floppy zoals Franz al voorstelde.

Ik adviseer Madboot
Download deze zet hem op een floppy en doe de fdisk /mbr met behulp van Madboot.

Maar Fdisk?? Formateer je dan de schijf niet?? En dat was nou net niet de bedoeling, dat kan ik ook via de opstart diskettes van partition magic.

Als je het commando fdisk /mbr geeft hersteld hij alleen de master boot record.

( Het is en blijft natuurlijk een operatie met risico's )

Laatst bewerkt:
En moet ik dan gewoon die madboot 8.0 op een schijfje zetten en dan in de pc opstarten en hij start dan via het schijfje op??

Mooi, ik zit nu op school. Ik kopieer het even naar het schijfje en hoppa naar huis en proberen maar.

Andere oplossingen zijn tevens nog welkom hoor!!

Het schijfje starte niet op. Heb uiteindelijk de harde schijf maar geformateerd en ben nu alles opnieuw aan het installeren. Iemand wat tips voor een schoone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan