error 1606

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri5858

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
hallo,
ik krijg bij het installeren van nieuwe programma's de foutmelding 1606. Op de site van pcmagazine kom ik de volgende oplossing tegen: blader (via start uitvoeren regedit naar: Quote "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User version\explorer\userShell Folders'. Dubbelklik in het rechtervenster op 'Common Administrative Tools'. Type bij Waarde vervolgens '%ALLUSERSPROFILE%\Start Menu\Programs\Administrative Tools' en klik op OK. Verlaat de registereditor en herstart uw pc."

Helaas is er in mijn rechterscherm niet een regel 'common administrative tools'. Dus er valt ook geen waarde in te typen....
wel vind ik in het rechterscherm
(standaard), deze heeft als type: reg_sz
common appData
coomon desktop
common documents
common favorites
common programmes
common start menu
common startup
common templates

deze laatste zijn allen van het type reg_expand_sz

wat te doen??

bij voorbaat dank voor jullie moeite:confused: henri

hi,
ik kom er niet goed uit. Ik krijg de melding bv bij alcohol 120%, maar ook bij windows installer cleanup utility. En dat is wel vervelend, want die laatste wordt genoemd als een mogelijke oplossing voor dit probleem.

misschien moet ik erbij zeggen dat de melding bij error 1606 zegt: kan geen toegang krijgen tot %allusersprofile%netwerkprinteromgeving. Ik heb geen last van spyware of zo. dus ik weet niet waar ik een hijackthis log in het asoforum moet plaatsen. vr gr. henri

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:00:11, on 17-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Laatst bewerkt door een moderator:
oke,
maar eerst nog de volgende informatie: ik heb via regedit, hkey _current_user, software, microsoft, windows, current version, explorer, user shell folders gekeken en zie dan in het rechterscherm bij "printhood" als type REG_SZ, en gegevens: %userprofile% \netwerkprinteromgeving.

alle anderen hebben als type: REG_EXPAND_SZ

als ik erop klik dan kan ik wel de waarde veranderen (%userprofile%|netwerkprinteromgeving), maar kennelijk is het probleem dat het type afwijkend is.

Hopelijk kan je iets met deze informatie.

vr gr henri

Daarom verwijs ik je door,omdat daar Expers zitten die dat veel betrer kunnen beoordelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan