error 550

Status
Niet open voor verdere reacties.

mslaros

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2003
Ik wil via FTP iets uploaden, maar ik krijg error 550. Het rare is dat ik het niet in alle mappen krijg.
Wat kan ik hier aan doen?:(

Dat je niet in alle mappen de bestanden ge-upload krijgt heeft het met de niet verleende schrijfrechten aan die mappen te maken. Je zou eerst die rechten moeten toekennen.

Dennis.

Type bij google eens in error 550. Daar vindt je diverse pagina's met mogelijke oplossingen

Dit heb ik al gedaan, maar dit heeft nog geen oplossing geboden.

mogelijke oorzaken:
* ongeldige naam (door bijv. spatie) = dit is niet het geval
* rechten staan niet goed = de mappen hebben de rechten 777, hoe zou dit anders moeten
* probeer eens met een ander ftp programma = hier heb ik het probleem ook mee

dus mocht iemand nog suggesties hebben, dan hoor ik ze graag!

Probeer je een bestand te overschrijven of een nieuw bestand te plaatsen?
Of lukt het allebei niet?

Wat raar... een nieuw bestand kan ik wel uploaden, een bestand bestand kan niet overschrijven. :(

Ik heb het oude bestand verwijderd en daarna het nieuwe bestand weer geupload. Nu gaat het wel weer :D
Heel raar... maar bedankt voor de hint!

Geplaatst door mslaros
Wat raar... een nieuw bestand kan ik wel uploaden, een bestand bestand kan niet overschrijven. :(

Ik heb het oude bestand verwijderd en daarna het nieuwe bestand weer geupload. Nu gaat het wel weer :D
Heel raar... maar bedankt voor de hint!

Is de FTP server van jezelf, of van een provider?

Op het moment dat je het bestand upload krijgt het blijkbaar niet de juiste rechten, zodat je het later alsnog kunt overschrijven.
Handig daarbij is ook om te weten om welke FTP server het gaat, en welk besturingssysteem de FTP server op draait, en wat je rechten tot die machine zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan