ERROR 651, geraak niet op internet/ wifi ok...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vwa

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Berichten
11
Hoi,
Tweede pc (Win7) wireless via usb stick proberen op router aan te sluiten hetgeen gelukt is.
via ethernetkabel lukt het niet! ISP erbij gehaald en probleem ligt niet aan hun kant, router is ook in orde, alsook de bekabeling.
Ik krijg steeds ERROR 651 wanneer ik via kabel wil surfen (omdat het via wifi supertraag surfen is).
Een beetje gegoogeld en blijkbaar is dit iets typisch voor Windows 7.
Ik heb weinig kaas gegeten van software, vandaar mij hulpvraag. Als ik google mag geloven moet ik een bepaalde file uit de systeemfolder gaan vervangen door eentje uit de sys.folder van Vista (wat ik ook niet heb) maar ik ben redelijk onervaren om zodoende dit te durven proberen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze Error 651 en indien ja, hoe geraak ik er vanaf aub?
 
Misschien heb je hier wat aan? Volgens dat bericht is het misschien het verkeerde protocol dat gekozen is.

En nog een bericht met oplossing geloof ik, komt overeen met jouw situatie.
Ik moet nu even weg, straks - als het nog niet is opgelost - ga ik verder kijken.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je hier wat aan? Volgens dat bericht is het misschien het verkeerde protocol dat gekozen is.

En nog een bericht met oplossing geloof ik, komt overeen met jouw situatie.
Ik moet nu even weg, straks - als het nog niet is opgelost - ga ik verder kijken.

Succes!

Hoi,
Bedankt.
Eerste link heb ik ook al gevonden maar ik ben er niet helemaal gerust in om daar te gaan in knoeien. (Heb ook al andere posts gevonden die dit afraden)
Tweede link: ik heb geen virtual box of virtual pc draaien... kan deze dus ook niet verwijderen...
 
hoihoi,
Over de eerste link; het is geen knoeien wat je doet. Volgens het artikel kan de originele driver soms problemen geven. De oplossing volgens hun is:
- download een wel goed werkende file (raspppoe.sys) als zip file. Die moet je dus eerst uitpakken. Om te voorkomen dat je niet meer terug kan naar de oude situatie zeggen ze:
- hernoem eerst je originele bestand raspppoe.sys in b.v. raspppoe-orig.sys.
- kopieer dan de nieuwe raspppoe.sys (die net is uitgepakt) naar de lokatie van de originele raspppoe.sys.

Dan kun je eventueel de pc opnieuw starten en kijken of het dan wel goed werkt.
Zo niet dan delete je de nieuwe raspppoe.sys en hernoem je de originele raspppoe-orig.sys weer terug naar raspppoe.sys.

Over de tweede melding en virtualbox; zo iets heb ik ook gedaan, en inderdaad komt er dan een extra netwerk connectie op. Bij mij geen probleem vwb het netwerk, alleen om de virtuele pc ook aan het netwerk te koppelen moest ik een bridge verbinding opzetten.
Maar dat heeft zo te zien niets met jouw probleem te maken...
 
Laatst bewerkt:
Thx, ik probeer het straks als ik thuis kom. Enig idee waar ik deze (betrouwbare) file kan downloaden?
(trouwens ik en pc's... da's altijd een beetje knoeien :p )
 
niet gelukt :(
krijg nog steeds dezelfde melding.
 
Laatst bewerkt:
Ow... Eerst eens de dingen op een rijtje zetten, de situatie zoals het nu is:

- Je kunt alleen met een wifi verbinding op internet, correct?
- Als je een pc (met W7) via een kabel aansluit, krijg je die code 651, juist?

Probleem nog niet opgelost dus...

Als beide vragen met ja beantwoord worden, willen we graag meer gegevens van je mbt de apparatuur:
- welk modem gebruik je (merk / type)
- eventueel een router of switch
- de netwerk instellingen zowel op de pc als op de (2) bovengenoemde apparaten (indien van toepassing)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan