• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Error bars toevoegen: Gegevensreeks opmaken (format data series) is incompleet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dbro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dbro

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Hallo Helpmij,

Ik wil error bars toevoegen in een grafiek. Daarvoor klik ik rechts op een data punt en kies ik voor Format Data Series/ Gegevensreeks opmaken. Daar kan ik helaas alleen de opmaak aanpassen. Door tutorials dacht ik dat ik hier ook voor error bars kon kiezen. Hoe zorg ik dat Format Data Series weer compleet wordt? Of hoe kan ik op een andere manier error bars toevoegen?
Het is hetzelfde in Excel 2010 en Excel 2007.

Hulp wordt zeer gewaardeerd! Ik zit er al een paar dagen mee.
Bekijk bijlage 0 and 10 mM DA 30 min equilibrated.xlsx

Vriendelijke groet, Dbro

Bedankt voor je reactie Sylvester.

Error bars (kan de nederlandse term nergens vinden) worden worden gebruikt om een onzekerheid van een meetwaarde aan te geven. In het bijgevoegde plaatje zit een voorbeeld (dat ik van het internet geplukt heb)error bars.jpg

De kern is dat niet alle opties worden weergegeven bij "gegevensreeks opmaken".

Dat is inderdaad waar ik naar op zoek ben. Maar, op 0:53 klikt ze rechts op de grafiek en kiest voor 'format data series' dan krijgt ze opties die ik in mijn bestand niet te zien krijg.
In het filmpje
goed.JPG
In mijn bestand
raar.JPG

Gebruik je wel deze menu's?

fout.jpg

fout2.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan