Error beep van 3 seconden in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cardan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Goedendag!

Ik ben niet zo heel erg technisch, dus bijvoorbaat excuus als onderstaand wat vaag overkomt.

Ik heb een computer met een Asus P5Q-E moederboard, 2 Sata schijven van 1TB, een ATI Radeon HD 4800 videokaart en 2 geheugenmodules van 2GB.

Nu heb ik al wat meer problemen gehad met dit systeem, onder andere met de videokaart die ervoor zorgde dat mijn systeem vastliep en niet meer reageerde behalve op het vasthouden van de Power knop voor 7 seconden. Dat leek verholpen te zijn door het downloaden van de nieuwste chipset en video drivers (zonder catalyst center). Na een tijdje begon hij echter weer problemen te geven, waarop ik van een collega een andere kaart mee kreeg, een nVidia GeForce 6 series. Met deze kaart was het vastlopen verholpen, echter bleek er na een maand of 2 weer een ander probleem de kop op te steken.

Het is onregelmatig, maar mijn systeem begint, tijdens het werken in Windows, herhaaldelijk piep tonen van 3/4 seconden te vertonen. In de meeste gevallen stopt dit piepen na een seconde of 20 a 30 vanzelf, soms gaat het echter ook langer door, waarna een BSOD over Kernel en physical memory dump te zien is, en start opnieuw op. Dit piepen gaat gepaard met het klik geluid dat ik ook hoor als je de power op 1 van de Sata schijven aankoppeld. Over het algemeen gebeurde het tijdens het wegschrijven van gegevens naar 1 van de 2 schijven, maar sinds gisteren is het echter ook al te horen nog voor ik in Windows ben opgestart.

Ik heb inmiddels ander geheugen in mijn pc zitten, zelfde fout, en heb mijn oude video kaart weer terug gedaan, de ATI Radeon HD 4800, maar nog steeds doet de piep zich voor.

Ik zit inmiddels redelijk met de handen in het haar, temeer omdat ik op internet nergens de beep codes van mijn moederboard kan achterhalen, deze staan ook niet in het manual.

Heeft iemand een idee waar ik nog meer naar zou kunnen kijken?

Sorry voor het lange verhaal:o

Er zit een Sweex voeding in van het model BA000040. 350 watt.

Dat zou je probleem wel eens kunnen zijn:

Allereerst is 350W aan de zeer krappe kant voor jouw systeem, daarbij is Sweex zo ongeveer de meest slechte, zwakke en instabiele voeding die er bestaat...

Leesvoer: even bij het begin van het topic beginnen....

Dat zou wellicht ook wel kunnen verklaren waarom het gepiep pas echt goed begon toen ie een 2e Sata schijf moest gaan voeden. Bedankt! Ik ga eens zoeken naar een goede voeding. Nog aanbevelingen?

Bedankt, dat maakt inderdaad veel duidelijk. Ik heb een Coolermaster behuizing dus ik ga zo ook gewoon een Coolermaster voeding halen. Bedankt echt voor de snelle reacties, je bent een reddende engel!

Bedankt, dat maakt inderdaad veel duidelijk. Ik heb een Coolermaster behuizing dus ik ga zo ook gewoon een Coolermaster voeding halen. Bedankt echt voor de snelle reacties, je bent een reddende engel!

Ik hoop het en.... graag gedaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan