Error Beeps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikv01

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Ik weet niet of ik bij het juiste forum zit..., maar hier komt mijn vraag/probleem.

Het beeldscherm (Samsung 931BW) van mijn PC (InMedia van Informatique) viel gister uit, bij het opnieuw starten van de PC kreeg ik 1 lange toon en drie korte tonen te horen.

Na lang proberen toch beeld te krijgen is het me op een 1 of ander manier gelukt om een systeemherstel uit te voeren, echter bij het starten van de PC weer 1 lange toon en drie korte tonen.

In sommige gevallen loopt de PC normaal maar is er gewoonweg geen beeld.

Hoe los ik dit zelf op?

Lijkt op een probleem van de videokaart.
Welk moederbord heb je?

Dat bordje heeft inderdaad een Award bios, de beep-code betekent dus:

1 Long Beep, 3 Short Beeps
One long beep followed by three short beeps means that either the video card isn't installed or the memory on the video card is bad. Reseating or replacing the video card will typically fix the cause of this Award beep code.

Bron: http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/tp/award-beep-codes.htm

Ik de videokaart er al heb uitgehaald en opnieuw heb geplaatst dit heeft niet tot de oplossing geleid, dus ga ik de kaart maar vervangen. Bedankt voor de hulp.

Beebs are back

Enige tijd geleden heb ik mijn v-kaart vervangen door een wat nieuwer type, en het liep natuurlijk als een zonnetje, tot gister. Ik starte mijn PC als vanouds op, en weer die ene lange piep en drie korte. Nog maar eens opgestart en toen deed ie het weer. Vandaag weer het zelfde 1x lang 3x kort, na lang modderen, de stekker van de monitor eruit gehaald. PC opgestart, nadat deze alles was doorlopen de stekker er weer in gestopt, en toen deed ie het weer. Maar ja, ik ben toch niet van plan elke keer die stekker eraf erop te zetten. Iemand enig idee wat eraan de hand kan zijn.

Oh ja, ik heb de VGA Asus EN9600GT Silent/2D 512MB PCI-E geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan