Error bericht;

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
222
Ik heb een probleem bij fast-food-tycoon,
Ik heb hem dus geinstalleerd en dan wil ik die openen en dan komt dit error bericht:

Lock: Cannot lock surface. Error: 291

En dan probeer ik hem nog eens en nog eens en nog eens te installeren en nog steeds komt dat:mad:

Wie weet de oorzaak hiervan?

Grts Steffie
 
Lijkt een beetje op een directX probleempje. Welke versie heb je draaien?
 
Welke Windows heb je draaien?

Fast food 1 = voor Windows 95 / 98 (DirectX7)
Fast food 2 = voor Windows 95 / 98 / ME (DirectX8)

Misschien draaien ze ook onder XP maar dan zal je bij de eigenschappen van de main executable van de game de compatibiliteit met 95 / 98 / of ME in moeten stellen.
 
Ik heb windows xp en ik heb gewoon de eerste versie van fast food tycoon

En waar kan je zien welke versie je hebt van directx?? :confused:
 
Start -> Uitvoeren
type in: Dxdiag

na enige tijd is het programma geladen en kun je zien welke DiretcX je hebt.


Main Executable = het bestand waarmee je het spel opstart. Stel dat heet FastFood.exe
dan moet je rechtsklikken op dat bestand en bij het tabblad compatibiliteit deze instellen op Windows 95 of 98.
 
Dankje,

Ik heb de versie directX 9.0c

En Nu maar even proberen, Nee het wil niet lukken :S
 
Laatst bewerkt:
Aha, Nu komt er dit foutbericht:

Can't init videodriver : Errorcode=201
 
Je hebt de .exe compatible gemaakt met '95 en bij het starten verschijnt dat bericht?

Wat voor een pc heb jij (processor)?
Wat voor videokaart heb je?
 
ik heb het op 95 gezet en dan gaat die laden (Loading)

En dan verdwijnt dat scherm en dan komen die error berichten


Waar kun je controleren welke processor en kaart je hebt?

Sorry coor mijn domme vragen, ik ben nog maar 12 :$
 
Niemand met enige kennis van zaken in de buurt, die even je videokaart drivers kan updaten?
 
Daar ben ik weer, ben een poosje weggeweest.
Je berichten doorlezend twijfel ik een beetje aan de updatetoestanden van de videokaart. Het spel is ontworpen voor Windows 95/98 en jij hebt DirectX9c op je machine, dus ik neem aan dat jouw pc niet een oldtimer is, maar eentje van hooguit een jaar of 5 oud (wellicht nog minder?)
Als dat zo is, dan zou een videokaart(+driver) uit het jaar 2002 of hoger, (volgens mijn bescheiden mening) zonder meer moeten vwerken met dit spel, al zou je bij wijze van spreken sinds 2002 geen update meer gedaan hebben.

Aan de andere kant is het zo dat Nvidiadrivers (als het een op een Nvidia chip gebaseerde kaart betreft) niet altijd even lekker werken. In die zin zou het dan juist weer wel handig zijn om de drivers te updaten.

Ik heb even voor je rondgeneusd op het w w w, maar ook Fast Food Tycoon 1 zou probleemloos onder XP moeten kunnen draaien.

Derhalve sluit ik mij aan bij LP v.w.b. het gegeven advies. Kijk even welke videokaart je hebt en vertel ons dat, dan vertellen wij je welke update je (waar) kan downloaden.

Als je dat eenmaal hebt gedaan, is het handig om in "Deze Computer", "Configuratiescherm", "Software" de oude driver eerst te verwijderen, alvorens je de nieuwe installeert, maar nu lopen we vooruit op de zaken.

Kijk eerst maar eens welke videokaart je hebt.

Behalve met Everst kun je overigens ook in DxDiag (zie een paar berichten hierboven) op het startscherm zien welke Windowsversie je hebt en welke processor er in je systeem zit. Op het tabblad "beeldscherm" van DxDiag kun je zien wat voor videkoaart er in je systeem zit.

We gaan het lezen.............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan