error bij bittorents

Status
Niet open voor verdere reacties.

bittert

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
ik heb verschillende bittorents geprobeerd zoals bittornado enz.. ik krijg alleen steeds (bijna) dezelfde error...

Problem connecting to tracker getaddrinfo failed

bij bittornado heeft dit code 11001...

ik zit sinds kort achter een router en denk dat het daar aan licht, heb al poorten opengezet maar het probleem blijft...

Kan zijn dat je toch niet de goede poorten hebt opengezet of dat je firwall iets blocked. Ook kan het zijn dat je het later nog eens moet proberen omdat de file tijdelijk niet beschikbaar is. Werkt het na een paar dagen nog niet kan het zijn dat de file (van naam) veranderd is of niet meer bestaat.

de file bestaat nog bij mn broertje kon hij hem wel downloaden mara die heeft zn schijf vol....

en wat bedoel je met niet de goede? ik heb er maar een paar opengezet zoals 6881 6882.... hoeveel poorten heeft het programma nodig dan of maakt dat niet uit?

Mischien dat je je eerst moet aanmelden bij de site waar de torrent geplaatst is.
Dat zou je kunnen zien bij de extra informatie die je vaak kunt opvragen in dergelijke programma bij de torrent.

niet dat ik weet maar ik kan helemaal niks downloaden ermee :)

en aangezien mn broertje het wel kan is het toch raar....

Nou en inderdaad, de router moet wel de juiste poort open hebben staan, hoeveel poorten is niet zo belangerijk.
Het gaat erom welke poort het programma als luisterende poort gebruitk, dit zou je moeten terug vinden in de instellingen van het programma, daar zul je dit vast vinden.
Schrijf het poort nummer op en maak deze in de router open voor internet verbinding.
Dan zou het ook wel eens opgelost kunnen zijn.
Dat het download programma meerdere poorten gebruikt is alleen maar goed, het gaat, nogmaals, om de de luisterende poort, deze poort is het belangerijkst.

welke is luisterend ik wet dat je 2 verschillende hebt en heb ze allebij open gezet voor meerdere poorten, en heb de poortrange van bittornado ingesteld op die poorten.

standaard zat dit op 1000 tot ver en ook die heb ik geproberd zonder resultaat:(

Welk is luisterend, dat weet ik niet uit mijn hoofd, ik gebruik alleen maar azureus, in bittornado moet je even zoeken in de instellingen welk dat is. Maar doe je de instellingen in de router wel goed zetten, mischien dat je daar een foutje maakt.

ik heb wel poorten opengezet voor andere programmas en die werktn vervolgens wel goed dus ik doe nu gewoon hetzelfde neem aan dat dat dus goed is...

ja dat is waar. Gelukkig maar.
Mischien dat het wel heel wat anders is, kun je niet een screenshot maken vd fout die he krijgt en deze plaatsen hier.

hier mn screenshot :)

screenie%20bittorent.bmp

Heb je ook nog een firewall? Misschien ligt die wel dwars. Was het bij mij n.l. wel.
Ik heb ook gehoord dat er een boycot zit op 6881.

Ik moet er zelf ook nog naar kijken hoe het nu loopt.

Dit las ik op een site van BitComet. Kun je best vertalen naar jouw Bit-----
Nogmaals, sommige isp's / trackers blocken / knijpen poort 6881, zelf draai k nu al een paar maanden op poort 49152, deze geeft bij mij veel betere speeds, en heb nooit de "Port 6881 blacklisted" error. Volgens mij heb ik 49152 - 49156 open staan, werkt als een tierelier met speeds waar je U tegen zegt

Laatst bewerkt:
ok ik heb nu ook deze poorten geprobeerd maa ik blijf dezelfde boodschap houden :'(

en de firewall staat niet aan want die heb ik nog nite geinstallerd omdat ik er alleen maar problemen mee had :S

Ik kan nog maar iets bedenken en dat is Windows Firewall als je XP hebt.

Zit jouw broer op dezelfde router?

Als jij poorten wijzigd doe je het dan ook direct in het programma zelf?

Ehm... ik ben geen expert, maarreh... ik krijg die melding vaak bij een torrent die gewoon niet werkt.
Andere torrents doen het wel gewoon, heb geen firewall of antivirus aanstaan.

Dus, kan het probleem niet gewoon bij de torrent liggen? Misschien moet je eens een andere site proberen?

windows fire wall heb ik uit, ik zal nog maar eens andere torrents gaan zoeken dan...

en mn broer zit op zelfde router maar die hefet niet eens poorten opengezet:S

en ja ik verander het meteen en meestal doe ik ook nog eerst ff opnieuw starten... maar ik zal eens andere torrents gaan gebruiken ... bedankt alvast.

nou tegen de tijd dat ik de andere poorten heb geprobeerd is de torrent dus eraf gegaan nu doet hij het wel :D

bedankt iig :D

Bedoel je dus dat je 'dode torrents binnenhaalde' ?

ik denk het in het begin toen ik nog de ge blackliste poorten open had kon ik het niet door de poorten en mn broertje dus wel, en nadat ik poorten anders had gezet probeerde ik dus idd een dode torrent binnen te halen :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan