Error bij formatteren met MadBoot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sami_nl

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo
Ik wil mijn pc met MadBoot formatteren maar als ik de pc met MadBoot diskete start krijg ik op de menu van MadBoot deze bericht:

There dosnt appear to be a hard disk present. Is this correct? You may need to check your cabling and/or the bios settings.
De CD - Rom is presently X:/

Weet iemand wat moet ik in de bios veranderen, als het tenminste nodig is?

Ik ken MadBoot niet

Ziet hij in je bios wel je harde schijf of schijven?

Eric.

Bedankt voor de reactie Eric, Als ik MadBoot start krijg ik bovenstande bericht en als ik op Formatteren klik komt deze bericht te voorschijn:

No hard disk installed

Zo te zien ziet hij de harde schijf niet.

Hallo ?

Maar zie je hem nu wel of niet in het bios.

Druk op [del] tijdens boot !

@ vanschagen.
Sorry maar Fdisk is voor FAT32 en dat gaat in NT niet verder dan 32 gig. Waar koop jij die antieke schijven.

Bovendien werkt XP standaard met NTFS.

Eric.

P.S. Is het een SATA schijf misschien ?

Laatst bewerkt:
Eric, ik ben niet zo goed in bios. In de bios klikte ik op Standard CMOS Features/IDE Primary Master en er waren onderandere volgende gegevens:
IDE HDD Auto-Detection [Press Enter]
IDE Primary Master [Auto]
Access Mode [Auto]
Capacity 160 GB

Is dat het? In iedere geval Capacity klopt wel. Das het enige wat ik ervan begereep.

Ok

Als je een [Enter] geeft bij auto detection, dan zou hij een naam (kan bij seagate een rij cijfers zijn) en de grootte moeten geven. Sommige biosen geven ook de access mode aan.

De rest staat goed. Ten minste meestal gaat auto bij beide wel goed.

Wat hangt er aan de andere:
dus primary slave, secundary master en secundary slave.

Eric.

Boot sequence

Waarom zet je niet de boot sequence op:

Flop / CD-Rom / HDD 0

En boot van je installatie CD-Rom.

Dan kan je in setup formatteren.

Eric.

Als je de pc met MadBoot start heb je 8 opties om een ervan te kiezan. Ik koos voor de achtste optie (clean boot) en de harde schijf werd herkend maar formatteeren deed hij niet (ik moest eindeloos bevestiggen dat ik ermee eens was). Toen klikde ik op Low Level Format (had ik het maar niet gedaan) mijn C schijf werd in I veranderd en het bleef maar formatteren. Toen stopde ik Ultimate Bootdisk erin (uit waanhoop) en na drie keer windows geinstalleerd en verwijderd te hebben, is het me gelukt om windows op C:\ te installeeren. Alleen nu heb ik in plaats van 160gb een Hardeschijf van 127gb.

Niet getreurd.

Heb je een versie met SP1, dan SP 2 er over en het wonder geschiedt.

Die 127 is het max dat NT in het verleden kende. Had eigenlijk 132 gig moeten zijn, maar niet getreurd.

Je kunt 48 bit adressering tweaken:
http://www.seagate.com/support/disc/download/reg_48bit_lba.exe

Of als je XP hebt SP2 gebruiken.

Eric.

P.S. 3 keer is niet nodig. maak de schijf helemaal blanco, dat wil dus zeggen alle partities verwijderen.

Setup beëindigen (met [F3])

Dan opnieuw booten van CD. Dan ziet hij een maagdelijke schijf zonder naam en noemt hem daarom C:\

Laatst bewerkt:
Het is me eindelijk gelukt om Windows met een fatsoenlijk harde schijf capaciteit te installeren. Ik moest wel met opstartdiskette van Win98 2e editie formatteren en Win. XP met sp1 installeren. Alleen tegenwoordig met systeemcheck voor Windows Update van Microsoft is het niet zo makkelijk om sp2 te installeren, terwijl ik voor formatteren geen probleem had met het updaten van Windows. Maar goed dit zijn de risico’s die aan een schone installatie verbonden zijn.
Eric, hatelijk bedankt voor je hulp :thumb:

Bill Gates zijn schuld.

Helaas voor de bootlegers onder ons maakt Bill het steeds moeilijker voor de niet legale gebruikers. Dus downloaden van SP2 gaat normaal vanzelf.

Maar ik begrijp nog steeds niet waarom mensen hun toevlucht nemen tot 98 om te formatteren. Dat lukt gewoon in Setup.

En ja je hebt gelijk zolang je niet formatteert zal XP een nieuwe installatie accepteren, zelfs zonder om registratie te zeuren.

Het is je gelukt, maar probeer de volgende keer eens met alleen de CD. Mocht hij daar niet van kunnen starten, maak dan boot floppen via makeboot van de CD.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan