Error bij installatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbruijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Goedemiddag,

Dit weekend de tijd gevonden en genomen om de overstap van xp naar win7 te maken. Vista heb ik bewust overgeslagen ivm de vele kritieken. Na de lovende woorden over win7 en het even getest te hebben binnen VMWare nu toch besloten om over te stappen. Volgens mij zou win7 een waardige opvolger van xp moeten zijn.
De tijden van diskettes wisselen en vage meldingen zouden verleden tijd moeten zijn en zo snel als ik XP kon herinstalleren, zo snel dacht ik 7 ook even te doen. Niet dus.

Zodra ik boot vanaf dvd start de installatie va win 7 home premium 64bits.(MIjn systeem heb ik vantevoren gecontroleerd met de upgrade advisor en alles was in orde.) De installatie start en ik kies voor de optie custom en vervolgens worden bestanden gekopieerd en begint ie met uitpakken, echter bij het uitpakken na enkele procenten komt er een foutmelding; er is een onverwachte installatiefout opgetreden, controlleer of de installatiebronnen toegankelijk zijn en start de installatie opnieuw. Error 0x0000005
De DVD zit gewoon in de dvd speler en is is orde. Dit gaat keer op keer zo. Ook heb ik een aantal keren hierna een BSOD gekregen met een melding over mogelijke problemen met het geheugen.

Als ik de installatie vanuit win xp start gaat ie wel gewoon verder met uitpakken en krijg ik geen foutmelding. Bij 26% start de pc als gepland opnieuw op om de installatie voort te zetten, echter als het uitpakken verder gaat blijft ie hangen op 27/28%. De reset knop induwen en de installatie van win7 wordt automatisch ongedaan gemaakt en xp werkt gewoon nog.

Ik heb op google gezocht en er zijn meer mensen die het probleem hebben, echter niemand schijnt te weten waar het vandaan komt. Suggesties worden gedaan dat het kan liggen aan corrupte clusters op je schijf, geen 64bit processor, kapot geheugen, etc. Ik heb dit allemaal uitgesloten door schijven te wisselen, te controleren, geheugen eruitgehaald, gewisseld en gecontroleerd. Nergens een fout....
Ook geinstalleerd zonder randapparatuuur,, maar niks lijkt te werken. De iso heb ik al 3 keer gebrand op 8x 4x en 1x, maar ook hier ligt het niet aan. De iso komt rechtstreeks van MS.

Mijn pc is 2 jaar oud en bevat:
MSI K9A9 neo-f mobo met meest recente bios
AMD Phenom 9500 X4 processor
4x 1gb corsair DDR2 800 geheugen in 2x dual channel
1x 250gb hd met 2 partities, waarvan 1 primaire
1x 640 gb hd met 3 logische partities (deze heb ik ook al losgekoppeld)
evga? nvidia gt9400 grafische kaart

Alles zou prima moeten werken met win 7 volgens de producenten.

Ik ben erg tevreden over xp en kan hier ook nog wel mee blijven werken, maar het is en blijft een oud beestje. Ben ik eindelijk zover om de overstap te maken, krijg je dit.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? BVD.

XP is inderdaad 32 bits, maar ik upgrade niet direct, maar doe een schone installatie. Dit zou dus niet uit moeten maken.
Daarbij kun je van xp niet naar win7 upgraden.

Het is dan geen upgrade maar een schone installatie waarbij alle oude bestanden in de map windows.old worden gezet. Met een tool van ms kun je vervolgens je bestanden en instellingen zelf overzetten.
Maar goed, dat heeft nu niets met mijn probleem te maken, ik wil een schone installatie doen. Ga nu proberen of het met de 32bit versie wel lukt.

IK houd het voor gezien, windows 7 is mij op deze computer niet gegund.
Heb ondertussen 4 uur lang windiag laten draaien om het geheugen uitgebreid te testen, resultaat 0 fouten. Heb met de tool van WD en met chkdsk de harde schijf verschillende malen uitgebreid getest en hier ook 0 fouten.
Toch blijft de installatie van windows 7, zowel 32 als 64 bit vastlopen in het begin van het kopieren van bestanden. Of de installatiebron is niet leesbaar, bestanden ontbreken of ik krijg een bsod met verschillende foutmelding, waaronder MEMORY_MANAGEMENT errors.
De iso heb ik al verschillende keren met verschillende snelheden op verschillende computers gebrand, maar geen resultaat. Nieuw geheugen gehaald en geplaatst, schijven gewisseld, etc.
Het zal dan wel in het moederbord zitten ofzo, maar hier zit wel de nieuwst bios van dec 2009 op, je zou toch zeggen dat deze overweg kan met win7.
Deze pc kan er in ieder geval nog even tegenaan qua hardware, alleen zal op den duur maar een nieuwe kopen om gebruik te maken van win7.

Ik had er zin in, een overstap naar win7, maar het bleek utopie. Als iemand de oplossing weet of dezelfde problemen ondervind hoor ik het graag.

Msi?

Hai,

ik heb hetzelfde meegemaakt, en heb ook een msi MB.
Heb op "windows 7 MSI problems" gegoogles en wij zijn niet de enige.

Alle hardware heb ik losgenomen op dvd speler na en ik moest wat aanpassingen in me bios doen,. EN installeren ging die,

Misschien dat je hier wat aan heb.

groet
dennis

Zijn je voltages in je bios goed?
Wat,als je er 2 sticks uit haalt.
Kijk eens of hij dan ook de foutmelding geeft.

Hai,

vooropgesteld dat ik een noob ben, als ik mijzelf mag vergelijken met veel leden van dit forum, wil ik dit als excuus gebruiken voor mijn computertermen welk ik zo ga gebruiken.

De ruzie tussen MSI en windows 7 is mij niet onbekend. Drie msi pc's en drie keer bonje met windows 7 gezien. Is wel gelukt, maar met kunst en vliegwerk.

Maar ik heb gisteren, wederom een ruzie tussen MSI en windows 7, in de kiem gesmoord.
En het liep als een trein, want ik heb een bootmanager gebruikt om windows 7 te installeren.
Heb gewoon een simpele *freeware) bootmanager gebruikt. DIt was voor mij de eerste keer dat ik met een dergelijk programma werkte.
Programma als een bootcd met nero gebrand.
Als het programma gaat lopen, kies dan de optie, welk op het volgende neerkomt: Wil je sottware van een andere cd/dvd speler op deze computer installeren, klik hier".

Vergeet dan niet je windows cd in de dvd/cd speler te doen welk je selecteert in die bootmanager.

Geen centje pijn en klaar ben je.

Excuus voor de simpele uitleg en verduidelijk mijn verhaal waar je kan of wil.

groet
dennis

Hoi !

Als je bij de installatie NIET zoekt naar update's (dit dus afvinken) is er niets aan de hand.

De foutmelding betreft 'n corrupte IE 6/7/8 installatie.

Dus deze eerst in XP updaten naar de laatste versie, en je problemen zijn over !

Enne...in XP al gezocht naar z.g. rootkit-bestanden ?

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hai Harry,

ik weet even niet of jouw advies voor mij bedoeld was, daarom reageer ik maar even voor de zekerheid.

Ik neem jouw tip meteen als goed advies aan! dank daarvoor.

Het probleem voor mij was dat ik niet eens zover kwam met installeren, De cd had nog geen kb geladen of het systeem sloeg vast, De vreemdste meldingen kwamen hier dan naar voren.

Ik ben vandaag nu een beetje aan het googlen en kom in alle talen het probleem WIndows7 en MSI tegen.
Wat ik ook heel veel tegenkom zijn zeer tevreden mensen die nooit een probleem met windows 7 hebben gehad.

groet
dennis

Hoi !

Heb inmiddels op MSI-borden zo'n 15 x diverse versie's Win 7 geinstalleerd als clean install, updaten begin ik uberhaupt niet aan !

Maar: je foutmelding betreft fouten in je oude OS !

Breng je PC langs, en 'n uurtje later kun je 'm geinstalleerd met Win 7, geaktiveerd en gevalideerd, weer meenemen !

Vanaf morgen, vandaag al vol.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan