Error bij mailen via adressenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sami_nl

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo
Na het installeren van sp2 kon ik de OE niet als standaard email client instellen. Dat probleem is opgelost door de oplossing in dit bericht te hebben geprobeerd.
Maar vandaag wilde ik via adressenboek een email verzenden: adresses/rechtsklick op adres/Action/Send Mail en dan kreeg ik deze foutmelding:
An error accurred while attempting to invoke the default e-mail program.
Weet iemand hoe moet ik dit oplossen?
Alvast bedankt.

De foutmelding klopt, op een woord na natuurlijk :) Accurred moest zijn Occurred.
Op Google kond ik niet een oplossing vinden.
Hieronder een foto van de foutmelding, voor al zekerheid.

Bijlagen

• error.gif
    error.gif
    4,2 KB · Weergaven: 15
Dom dat ik dat zelf niet gezien heb:o Kon niets aan die melding ontdekken. Ik ben nog aan het zoeken voor je.

Heb je het trouwens ook al op een andere manier geprobeerd? Dus nieuw bericht, dan de eerste 2 letters bij "Aan". Komt die naam die je wilt hebben uit het adresboek dan ook niet tevoorschijn?

PS. Ik heb ook XP SP2 geinstalleerd zonder dit probleem, dus het hoeft niet persé door sp2 te komen.:)

Kijk eens bij adresboek, dan help, dan info, (bij jou alles in het Engels dan) waar het adresboek staat.

Hij hoort te staan bij: C:\Documents & settings, naam van de administrator, application data, Microsoft, adress book, naam administrator.wab

Klopt dit bij jou? Anders is nog steeds een ander emailprogramma default.

Als een ander programma inderdaad nog default is zou je kunnen proberen om dat programma tijdelijk te verwijderen, dan outlook express nog een keer op default zetten en dan dan andere programma weer te installeren.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Tanja.
Via nieuw bericht kan ik wel email verzenden (of als ik een email via Reaplay beantwoord.) maar niet via adressenboek. Een ander email programma heb ik niet, nooit gehad. En info bij het adressenboek klopt:

C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Address Book\Administrator.wab

Bij mij is dit een van de problemen die na het installeren van sp2 is ontstaan.

Ik mail zelf ook nooit vanuit het adressenboek. Ik de het altijd op de manier van nieuwe mail en de eerste letters.

Ik weet helaas niet hoe het opgelost moet worden:confused: Gelukkig kun je wel mailen, maar niet op je vertrouwde manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan