error code BIOHD-2

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Vanochtend pc aangezet ; nu blauw scherm zonder pictogrammen. Kan er helemaal niets meer mee, ook niet opstarten in veilige modus. Uitgezet en opnieuw opgestart. Hij geeft een foutcode BIOHD-2 aan. "no drives detected".
Het betreft een HP Elite 7100 van bijna 2 jaar, Windows 7 professional. Heeft tot nu toe geen haperingen vertoond. Heb op een andere pc al gegoogeld en gezien dat het mogelijk is een repair tool te downloaden, maar ja....als je pc niet werkt wordt dat moeilijk he. Zo ook de opmerking dat ik de Windows diskette erin moet doen.....helaas heb ik die er niet bijgekregen...
Omdat ik vandaag de helpdesk van HP niet kan bereiken hoop ik van harte dat iemand van jullie me kan helpen ? ( en liefst niet met het nieuws dat mijn harde schijf het begeven heeft :()

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit nog van toepassing is.Als ik via google op die error code ga zoeken, blijk dat het te maken met de HDD die dan niet herkend wordt. Wat je kunt proberen is het volgende: Check of de kabels goed aangesloten zijn Sata /en of stroomkabel. Of een bios reset uitvoeren. Anders de HDD eruit halen, en dan in een andere pc aansluiten of hij dan herkend wordt, zoiet: dan is de HDD defect.

Ik ga de vraag aanpassen naar opgelost ; blijkt dat de harde schijf kapot is. Inmiddels een nieuwe geinstalleerd. Toch bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan