Error: Er bevindt zich geen schijf in het station.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjurm

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Opeens, nadat ik op een CDtje foto's bekeek en de CD eruit haalde kreeg ik een melding: error.png

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Kijk wat er staat in de titelbalk: De melding komt van CMD.EXE (oftewel de command-prompt). Die kun je zelf openen door:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
Windows-gebruikers doen normaal gesproken niet zoveel op de command-prompt, maar er kán wel mee/op gewerkt worden.

Het zou dus (bijv.) kunnen zijn dat je op de command-prompt in een map stond van de CD en toen de CD eruit gehaald had.

Ook kan het zijn dat er op de command-prompt een programma liep dat contact had of probeerde te zoeken tot (een map/bestand) op de CD-rom. Wellicht wordt er automatisch zo'n programma gestart als je een CD in je speler stopt (of heb je een programma zélf gestart die via de command-prompt loopt).

Meer informatie hebben we niet. Hopelijk geeft het je een hint wat er aan de hand is/was.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het probleem was net zo snel weg als het gekomen was...

Geen idee waar het aan heeft gelegen, ik had gedacht dat het langer zou aanhouden (op internet hadden mensen hetzelfde probleem voor een grote tijd)

Bedankt voor de snelle reactie, als het probleem weer komt, zal ik kijken in commandprompt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan