Error IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJdiedie

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo,

Gisteren kreeg ik een blauw scherm te zien met de error IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
De computer start op t/m het welkomscherm. Daarna schiet hij opeens op een blauw scherm met de tekst IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Op de resetknop drukken werkte niet. Ik had alles afgekoppeld en weer aangekoppeld zonder de wireless usb-kabel.
Alles werkte gewoon naar behoren. Als ik nu de Wireless adapter weer aansluit schiet hij weer op het blauwe scherm.

Het betreft een Speedtouch 570 Wireless USB-Adapter.
Met Wireless LAN 802.11b Driver.
k heb zelf al geprobeerd het besturingsprogramma opnieuw te installeren maar dan nog blijft hij dezelfde fout aangeven.
Wij hebben 4 computers met het apparaatje. 3 van de 4 hebben dezelfde fout. Alleen mijn eigen werkte nog.

Weten jullie wat ik moet doen?

Alvast bedankt,
DJdiedie

Bij mijn weten is de speedtouch 570 een adsl modem.

Is er iets aan de pc veranderd vlak voor de eerste keer het blauwe scherm?

Het kan helpen om de (nieuwste) moederbord drivers opnieuw te installeren (ivm met usb poort)
en daarna de drivers van de speedtouch verwijderen en opnieuw (de nieuwste) installeren.

Als het inderdaad een 11b versie betreft, is deze wel behoorlijk verouderd en is er mogelijk geen ondersteuning meer voor win xp sp2/3
en zeker niet voor Vista.
Dat is pas zeker te zeggen wanneer het exacte type bekend is.

mvg leo

Bij mijn weten is de speedtouch 570 een adsl modem.

Is er iets aan de pc veranderd vlak voor de eerste keer het blauwe scherm?

Het kan helpen om de (nieuwste) moederbord drivers opnieuw te installeren (ivm met usb poort)
en daarna de drivers van de speedtouch verwijderen en opnieuw (de nieuwste) installeren.

Als het inderdaad een 11b versie betreft, is deze wel behoorlijk verouderd en is er mogelijk geen ondersteuning meer voor win xp sp2/3
en zeker niet voor Vista.
Dat is pas zeker te zeggen wanneer het exacte type bekend is.

mvg leo

De Speedtouch 570 adsl modem hangt in de meterkast. En alle 4 de pc's connecten daar naartoe via een Speedtouch 120. Deze is aan te sluiten op je computer via USB.

Ik zal even proberen drivers van het moederbord opnieuw te installeren.
Je hoort van me!

Hoi !

Draai je onder XP-SP3 ?

De Speedtouch 121g heeft grote problemen met SP3 en gaat op dat OS niet werken !

Zou op Vista (mits de goede drivers) echter geen probleem moeten zijn, ook niet onder Win 7 7100 RC.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Draai je onder XP-SP3 ?

De Speedtouch 121g heeft grote problemen met SP3 en gaat op dat OS niet werken !

Zou op Vista (mits de goede drivers) echter geen probleem moeten zijn, ook niet onder Win 7 7100 RC.

Greetz,

Harry.

Ja op 2 computers is het probleem al opgelost door de pc's te updaten. ('t was een beveilingsupdate)
maar op 1 pc die SP3 draait start hij nu nog wel normaal op maar na een tijdje in windows te zitten gaat hij af en toe op het blauwe scherm. Ik heb nu wat dingen aangepast aan mijn netwerkverbindingen en troep verwijderd en nu nog even afwachten of hij nog op het blauwe scherm springt. Anders is het opgelost. Jullie horen van mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan