Hallo,
Ik ben een simpel programmatje aan het schrijven dat windows moet afsluiten. Ik heb daar ergens de code voor gevonden, die heb ik in visual studio 2005 gezet, maar toen bleek de windows.h header niet aanwezig te zijn. Dus toen heb ik de Microsoft Windows SDK geïnstalleerd, maar ik blijf nog steeds de volgende fout houden:
De code die ik gebruik is:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik ben een simpel programmatje aan het schrijven dat windows moet afsluiten. Ik heb daar ergens de code voor gevonden, die heb ik in visual studio 2005 gezet, maar toen bleek de windows.h header niet aanwezig te zijn. Dus toen heb ik de Microsoft Windows SDK geïnstalleerd, maar ik blijf nog steeds de volgende fout houden:
Code:
1>------ Build started: Project: afsluiten2, Configuration: Debug Win32 ------
1>Compiling...
1>afsluiten2.cpp
1>Linking...
1>afsluiten2.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__ExitWindowsEx@8 referenced in function _wmain
1>D:\documenten\sander.install\Mijn documenten\Visual Studio 2005\Projects\afsluiten2\Debug\afsluiten2.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals
1>Build log was saved at "file://d:\documenten\sander.install\Mijn documenten\Visual Studio 2005\Projects\afsluiten2\afsluiten2\Debug\BuildLog.htm"
1>afsluiten2 - 2 error(s), 0 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
De code die ik gebruik is:
Code:
// afsluiten2.cpp : Defines the entry point for the console application.
//
#include "stdafx.h"
#include "windows.h"
int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
ExitWindows(0,0);
return 0;
}
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen