Inmiddels op een ander forum dit gevonden. Werkt wel.
Kan je via Ctrl-Alt-Delete naar het Taakbeheer? Als dat lukt klik dan met rechts op de foutmelding en bekijk om welk proces het gaat. Onthoudt de boosdoener en beëindig het proces vervolgens. Kan je nu wel verder? Delete eventueel de boosdoener als je denkt dat dat geen kwaad kan. Als je foutmelding telkens terugkomt, maak dan eens een HijackThis-log en zet hem in het daarvoor bestemde forum.
Hallo
Het is gelukt zoals hierboven omschreven de boosdoener was userinit.exe,
Maar voor dat ik verder kon heb ik explorer.exe moeten starten die was verdwenen uit taakbeheer toen heb ik userinit.exe opgezocht en verwijdert naar de prullenbak daarna opnieuw herstart en dat ging goed
Toen heb ik een virus scan gedaan (online panda) deze heeft een virus ontdekt "Virus:W32/Prosti.A" en gerepareerd
test.exe in local/temp en C:\RECYCLER\S-1-5-21-796845957-1614895754-725345543-1004\Dc1.exe waren besmet
voor zover ik weet is alles weer ok
een grote BEDANKT !!!!!!!!!!!!!
Daar heb ik wel aangedacht daarom heb ik het userinit.exe filetje voor de zekerheid in de prullenbak laten staan ,opnieuw de p.c. gestart en nogmaals naar het filetje userinit.exe gezocht de "boosdoener stond nog netjes in de prullenbak en in c:\windows\system32 stond toen en staat nog steeds een "nieuw" userinit.exe filetje grootte 22kb veel kleiner dan de boosdoener die was 227kb
Natuurlijk heb ik ook nog een antivirus scan gedaan nu met norton en alles is clean en loopt als een speer (gelukkig)