error loading operating system: HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbos

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
All,
Krijg "error loading operating system" als ik mijn systeem opstart. Betekent dit dat ik mijn HD moet (low level) formatteren? Ik heb er 80 gig opstaan :-(((
Ik heb al aardig wat ge-googled, maar kon geen andere oplossing vinden.
Als ik probeer XP home te installeren dan kan dat, maar geeft 'ie aan dat de schijf leef is. Als ik probeer XP pro te installeren, dan gaat 'ie niet eens naar setup???

Q: Is er een oplossing waarbij ik mijn data kan behouden??

Gijs

ja, heb ik gechecked. De PC draaide al (windows was al installed). De PC is nog geen 2 maanden oud, dus de Bios kan niet verouderd zijn.

Gijs

Geplaatst door gijsbos
ja, heb ik gechecked. De PC draaide al (windows was al installed). De PC is nog geen 2 maanden oud, dus de Bios kan niet verouderd zijn.

Gijs

als je er niet uitkomt, en de pc is pas 2maanden oud, zou ik even teruggaan met de pc!

leuk bedacht, maar ik ben bang voro gezeur dat het aan Microsoft ligt en de ander zegt dat het de hardware is.... Bovendien zouden we helpmij helemaal op kunnen doeken: ga maar naar de fabrikant of formatteer je harddisk en begin overnieuw

Anyway, ik heb geprobeerd om met Bart's Network Boot Disk (http://www.nu2.nu/bootdisk/network/) op de harddisk te komen, maar zonder succes. Als ik c: intyp dan herkent hij de drive niet eens (verschijnt wel in de bios!).

pfff, wat een geklooi zeg. :confused: :(

Geplaatst door gijsbos
leuk bedacht, maar ik ben bang voro gezeur dat het aan Microsoft ligt en de ander zegt dat het de hardware is.... Bovendien zouden we helpmij helemaal op kunnen doeken: ga maar naar de fabrikant of formatteer je harddisk en begin overnieuw

pfff, wat een geklooi zeg. :confused: :(

ik vind alleen dat je probleem misschien wel aan de pc kan liggen? ik vind ook namelijk dat het een beetje vreemd geval is voor een pc van 2 maanden oud, dus ik vertel je alleen wat ik zou doen!
nou en wat helpmij opdoeken betreft, wat ik je nu zeg, zeg ik nooit, om terug te gaan met de pc, :confused:

Laatst bewerkt:
Pieter,
Begrijp me niet verkeerd: ik ben dolblij met Helpmij en ik ben gelukkig met elk advies dat ik krijg. De leden hier hebben me al tientallen uren frustratie bespaard en een relatie gered ;) Bovendien vind ik het veel leerzamer en leuker om iets via een forum op te lossen. Bovendien zijn de oplossingen vaak nog van minstens dezelfde kwaliteit of een TS-dienst.

Mijn frustratie is dat ik geen 80gig data wil verliezen en dat ik het graag in het weekend oplos om niet door de week nog te moeten klooien met internet, data recovery, installatie etc...

groeten,

gijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan