error loading operating system....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Ik zou de pc van een vriend van me even onder handen nemen, de pc zat helemaal vol met rare programma's, virussen etc. etc.
Na van alles geprobeerd te hebben, heb ik besloten om windows xp opnieuw te installeren.
Helaas hadden ze de originele schijf en code niet, en heb ik dus op internet gezocht naar een windows xp versie om te installeren.
Alles leek goed te gaan, maar nu krijg ik continue de foutmelding;
error loading operating system.
Wat ik ook probeer, ik blijf die melding houden.
Wie kan mij uitleggen hoe ik het kan verhelpen en windows xp toch goed geinstalleerd krijg, ik kom er zelf niet meer uit.
Alvast hartelijk bedankt.

als je dit :Windows Genuine advantage hebt geinstalleerd en je hebt een iollegale versie van xp dan kun je nix meer met de xp.. omdat die progje kijkt of het een legale of illegale versie is van xp;)

Laatst bewerkt:
Is er dan niks meer aan te doen? Want dat was idd het geval....

ben bang van niet.. gwoon een legale xp installleren anders gaat het mischien nu wel goed maar kom je later in problemen met updaten of prog`s installaren

maar er moet togh een sticker op de zijkant zijn van xp ofniet??

Ja dat wel, maar ze hebben de schijf er niet bij gekregen, XP was al geinstalleerd toen ze de pc kochten.
Ik heb mijn legale versie geprobeerd, maar zelfs daar geeft ie dezelfde foutmelding

http://www.ubcd4win.com/
Zou dat zin hebben? Heb ik ook via dit forum gevonden.
Zo ja, hoe krijg ik dat op een schijfje, bij mij begint hij meteen op mijn pc, en daar is niks mee aan de hand.

ik heb daar nooit mee gewerkt:P.. maar is er geen sticker aan de zijkant of boven de pc? waar een produckt code staat van Xp/vista? want dat moet wel als je een nieuwe pc uit winkel haalt;)

Jazeker, die sticker is er wel, maar ik heb geen originele schijf.
En momenteel kan ik niks meer hij blijft op het zwarte scherm met de foutmelding.
Als iemand kan beschrijven hoe ik daar uit kom, heel graag....

die schijf maakt niet uit.. als je maar een geldige produkt code invult dan is het goed ;) probeer maar is..

Dat is het probleem juist, ik kan niks meer invullen....
Bijgevoegd een foto van het scherm wat ik steeds te zien krijg, ik weet niet hoe ik daar uit kom om de code weer in te vullen :(

Bijlagen

• 010 [].JPG
    010 [].JPG
    31,8 KB · Weergaven: 38
hmm.. kun je niet vanaf cd opstarten??? zet in de bios de cd-rom als 1 boot device.. dan moet je wel vanaf cd kunnen booten met cd erin

heb ik al gedaan, maar ik blijf hetzelfde scherm met dezelfde foutmelding houden, zelfs met mijn legale windows versie....

:shocked:

kun je helemaal nix meer?
dan moet je de HDD formatteren en dan opnieuw probere..

Zou je mij uit willen leggen hoe ik dat doe vanuit dit scherm?
Ik kan niks meer en weet niet hoe ik vanuit dit scherm moet formatteren.
Alvast hartelijk bedankt.

heb je nog een andere pc in de buurt?

zo ja, haal de harde schijf van de kapotte pc eruit en stop het in de pc die het wel doet.. als je in de windows scherm komt ga dan naar : start -> rechtermuisknop op Deze Computer -> Klik op beheren -> ga dan naar schijfbeheer -> en formateer de schijf die het niet deed;)

als je het niet snapt vraag gerust nog is ;)

suc6 :thumb:

SUPER! Dat ga ik proberen, vandaag gaat me niet meer lukken, maar morgen heb ik wel ff tijd.
Heel erg bedankt voor al je antwoorden.
Mocht het niet lukken, vraag ik je weer om hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan