Error loading operating system

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert009

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Hallo,

Ik heb net mijn computer formattert om op nieuw Windows XP te downloaden, Nu zit er dus geen ene software meer op mijn computer en als ik de CD erin wilt doen en de pc aan doen komt er '' Error loading operating system '' iemand enig idee wat ik kan doen, om alsnog mijn Windows XP te downloaden?

Gr

Lijkt mij dat je in de BIOS eerst ervoor moet zorgen dat vanaf CD-Rom wordt opgestart. Zal op dit moment wel zo staan dat de harde schijf wordt geprobeerd vóór de CD-Rom speler. Dat moet je dus veranderen.

Natuurlijk moet je wel beschikken over een XP installatie-cd waarvan opgestart kan worden om te gaan installeren.

Succes,

Tijs.

@bert009: Reacties die je plaatst hier op het forum worden mij ook gemeld, dus reageren via mail had niet gehoeven (sterker nog: Ik wil het niet eens).

Je schreef het volgende:
Wat jij zei heb ik allenmaal gedaan en het downloaden was klaar, en dan restart me PC en begint die weer het zelfde verhaaltje te doen.. steeds op nieuw downloaden weet jij wat ik hier aan kan doen?

Groet

Nu heb ik niet in beeld wat er gebeurt, maar zodra de eerste installatie is gedaan (jij noemt dat 'downloaden') hoeft niet meer van de cd-rom te worden opgestart, maar de cd-rom moet wél in de cd-speler zitten.
Dus probeer nu weer in de bios de harde schijf te zetten vóór de cd-rom om van op te starten, maar laat de XP CD in de speler. Kijk of de installatie dan verder gaat.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan