Error Loading User.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel@helpmij

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Deze "ERROR LOADING USER.EXE" treedt op bij het booten van Win98-SE (wellicht Win98 ook?).
Op Google (exacte woordcombinatie) blijken honderden Windows-lijders hiermede water en bloed te hebben gezweet. Ik heb alle resultaten nog niet gelezen.

Maar het is vermeldenswaard dat noch de ECHTE oorzaak, noch de ECHTE oplossing vermoedelijk gekend is. Diegenen die uit de knoei geraakten blijken telkenmale een andere oplossing op te geven

Hierbij sommige "oplossingen" die geholpen hebben ofwel desgevallend ook weer niet : ( bij mij gaf het geen resultaat)
Startup met rescue diskette in DOS

1. Deleten van alle bestanden van c:\windows\sysbackup\

2. Procedure van Microsoft in Basic Knowledge artikel :
EXTRACT [CD-Rom]:\win98\win98_28.cab ddeml.dll /L C:\windows\system
Het bestaande bestand wordt hiermede overschreven.

3. Bestand user.exe terugzetten (eerst deleten !)
EXTRACT [CD-ROM]:\win98\win98_46.cab user.exe /L c:\windows\system

4. Win98SE helemaal opnieuw installeren (bestaande overschreven in dezelfde directory)
De installatie pruttelt niet eens tegen omdat er reeds een bestaande Windows op staat!!

5. Sommigen werden geholpen door het vervangen van een "slechte" RAM memory.

Ik werd geholpen door deïnstallatie van de PIVOT software van Portrait Displays.
Die was geleverd op een CD-Rom van ViewSonic TFT scherm en heeft daar de naam
PerfectPortrait meegekregen.(ze durven nogal!)

Ik kan nu wel booten maar blijkbaar is er nog een probleem met de display
instellingen of drivers. Er zal dus ergens een conflict zijn geweest in de VGA
Maar voor iedereen blijkt er toch veel geduld nodig om daar eindelijk van af te geraken !

Nog een oplossing van microsoft zelf.
Een fout in je videokaart kun je in jou geval als volgt oplossen:
In apparatenbeheer je kaart de-installeren.
Pc geheel afsluiten en "koud" starten.
Nieuwe hardware wordt gevonden, en de benodigde bestanden en drivers dus ververst.
Daarna je scherm naar wens weer vorm geven / resolutie / vernieuwings frequentie, enz.

Traced

Ik zal deze topic maar openlaten. De enige verdienste van deze topic tot nogtoe is ... dat het probleem van "user.exe" die niet kan geladen worden, toch nog ergens wordt vermeld bij het Googlen.

Er kan blijkbaar géén duidelijke oorzaak worden gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan