Error na instal xp pro --- NTLDR ---

Status
Niet open voor verdere reacties.

adagi

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Het bertreft hier een pc van een kennisje ik zou xp even opzetten maar hij weigert in alle aarde .
het is een compaQ pressario 5186 - amd - 10gb hdd - 256 sdram .
ik wil hier xp pro opzetten echter de bios ondersteund geen cd rom boot , dus heb ik met een diskette van madboot xp geinstaleerd alles gaat goed totdat hij klaar is en moet opstarten voor het eerst.
dan krijg ik de volgernde melding :

Couldn't open drive multi (0)disk(0)rdisk(0)partition(1)
NTLDR: kan station multi (0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet openen

ik heb toen alles geformateerd en eerst me er op gezet , met daarna xp als update maar dan ook krijg ik weeer deze melding .
het is met een schone install en als upgrade over 98 se en me.

Wat gaat er mis ????

Laatst bewerkt:
N ee ik heb niks met de bios gedaan.... het vreemde is ook dat al ik win 98 of me erop zet dan doet hij wel alles normaal het is alleen met win xp..

Wat je kan proberen is de herstel-console van XP.
Je moet daarvoor eigenlijk vanaf de WinXP cd-rom opstarten.
Gezien dit bij jou kennelijk niet gaat, wat ik niet begrijp, zal je vanaf de WinXp opstart floppy's moeten opstarten.
Die kan je hier downloaden;
http://www.webtree.ca/windowsxp/clean_install.htm#a
Let op, je hebt wel 6 lege floppy's nodig.

Je laat de setup beginnen en kiest voor "Repair"(R).
Je komt dan in een "Dos-achtige" omgeving.

Daar kan je het volgende proberen;
How to Repair the Boot Sector:
If XP won't start it may be due to a damaged boot sector or a missing or corrupt ntldr or ntdetect.com files.

To replace damaged ntldr and ntdetect.com you can copy fresh files from the XP CD using the COPY command. Boot with the XP CD and enter the Recovery Console (as above). At the Command Prompt type the following (where "X" is your CD-Rom drive letter) allowing the files to overwrite the old files
COPY X:\i386\NTLDR C:
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:
Bron; plus nog meer herstel info;
http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm#How to Repair the Boot Sector:

helaas

Helaas heeft niemand me kunnen helpen incl.compaq zelf snapt het niet .
ik geef het dan ook op !!!! en instaleer win ME maar dan draait het systeem in iedergeval weer ... voor een ieder die een poging deed bedankt. :( :( :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan