Error opening .mdb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen2000

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hi,

We hebben een 'shared' Access DB, maar af en toe komt er een foutmelding bij het openen, 'unable to open database op <drive letter>.

Totaal ca. 30 gebruikers. 1 deel heeft de .mdb op via een J:schijf gemapped en de ander (om netwerk setup redenen) via de T:schijf gemapped.

Iemand enig idee waarom deze fout wel eens optreedt? Ik kan hem niet reproduceren :(

Zou een UNC (//...) mapping uitkomst bieden ipv naar driveletter wijzen? Thanks.

Heb je je database gesplitst in een frontend en een backend?

Heb je je database gesplitst in een frontend en een backend?

Hij is gesplitst en beide draaien op het netwerk, geen ideale manier overigens. De frontend is 9 vd 10 keer zonder problemen te starten, maar soms treedt deze foutmelding op...

Error opening MDB

Hebben alle gebruikers de juiste rechten op mapniveau, zowel in front als back-end ?

Iedereen heeft de applicatie lokaal draaien en sommige gebruikers hebben de backend gemapped via de T en andere gebruikers via de J schijf gemapped. Fysiek is dit dezelfde schijf?
Oplossing zou inderdaad kunnen zijn om UNC paden te gebruiken alhoewel ik niet denk dat dit je probleem oplost.

Ververs je de link op het moment dat de gebruiker de database opstart?

Hallo,

Dit probleem heb ik ook gehad. Het is in access mogelijk om rechten hierop toe te kennen. Geen idee hoe het moet, ik heb dit ook door iemand laten doen. Het gaat in ieder geval niet om de rechten van de map waar de database in zit, maar om de database zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan