Error-probleem: HP Printer en HP Scanner werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodorus1954

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik ben ten einde raad.
Heb voorheen nooit last van HP-problememen gehad.
Sinds een week wil steeds Windows Installer het programma PhotoGallery installeren als ik het programma
HP PhotoSmart Premier opstart.
Heb van alles van HP verwijderd uit het register om er zeker van te zijn met een schone lei te beginnen met de HP installatie.
Nu ben ik zo ver dat ik alleen nog maar de volgende melding krijg :

hpqthb08.exe - Toepassingsfout

Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135).Klik op OK om de toepassing te beëndigen.

Wie weet er voor mij de oplossing om aan dit probleem een einde te maken

Groetjes en alvast dank voor de oplossing,

Namens Theodorus

Laatst bewerkt:
Voer eens een Windows update uit, ik denk als je Microsoft .NET Framework update, dat het installeren wel lukt.

Misschien heb je hier iets aan http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=333325fd-ae52-4e35-b531-508d977d32a6

Hoi Mickey,

De zon begint nu pas weer te schijnen met jouw hulp en dat met dit weer.
Ik heb jouw goede raad opgevolgd om .NET Framework 3.5 te updaten en heb nu het volgende:

HP PhotoSmart Premier start nu wel op, maar blijft halverwege steken door Windows Installer
Deze probeert PhotoGallery nu te installeren en kan dan na 4 keer klikken worden geannuleerd.
Daarna Krijg ik een melding (die alleen weg te krijgen is met Windows Taakbeheer):
--------------------------------------------------------------------
SplashScreen
Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in een onderdeel in de toepassing.
Als U Op Doorgaan klikt,wordt deze fout genegeerd en gaat de toepassing verder.

De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
-----------------------------------------------------------------------
Met in de details van dit bericht een lijst met geladen bestanden en onderaan weer het onbegrijpelijke verhaal:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxJIT-foutopsporing xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Als U JIT-foutopsporing wilt inschakelen,moet in het configuratiebestand voor deze toepassing of
computer (machine.config) de waarde jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true"/>
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen verzonden naar de
JIT(Just-In-Time)-foutopsporing die is geregisteerd op de computer in plaats van dat deze worden
verwerkt door dit dialoogvenster.

Dit bericht heb eerder ook gehad voordat ik alles opnieuw had verwijderd.
Nog iets: Ik heb met RegCleaner voor dat ik installeerde heel veel onzinregels van HP moeten verwijderen
uit het register of is dit logisch.

Groetjes Theodorus

Regels uit het register verwijderen kan riskant zijn, ik hoop dat je eerst zoals gebruikelijk een Backup van het register hebt gemaakt. Zet deze dan terug.

Als je software en zeker software van HP wilt verwijderen, doe dit dan altijd via de officiele manier. Dit is of via het configuratiescherm programma's verwijderen of als de software zwlf deze optie heeft.
Daarna kan het handig zijn om het register op te schonen met bijvoorbeeld CCleaner.

In jouw geval, kan je een systeemherstel doen en terug gaan naar een punt voor de problemen. Installeer daarna alles van HP opnieuw, maar zorg eerst dat alles van Microsoft Up to Date is.

Regels uit het register verwijderen kan riskant zijn, ik hoop dat je eerst zoals gebruikelijk een Backup van het register hebt gemaakt. Zet deze dan terug.

Als je software en zeker software van HP wilt verwijderen, doe dit dan altijd via de officiele manier. Dit is of via het configuratiescherm programma's verwijderen of als de software zwlf deze optie heeft.
Daarna kan het handig zijn om het register op te schonen met bijvoorbeeld CCleaner.

In jouw geval, kan je een systeemherstel doen en terug gaan naar een punt voor de problemen. Installeer daarna alles van HP opnieuw, maar zorg eerst dat alles van Microsoft Up to Date is.

Hoi Mickey,

Het is goed te begrijpen wat je schrijft.
Maar ik heb de HP-regels pas verwijderd toen ik via windows-configuratiescherm-software alles van de HP-software had verwijderd.
Regcleaner zet bij elke regel in het register de herkomst erbij van de registratie, dus dat gaat niet gauw mis.
Ik neem aan als ik alles verwijderd heb van HP dat dan het register is opgeschoond tot 0,0 aan overschot.
Nee ik gooi niet zomaar regels weg, want dat zou funest zijn.
Ik kan misschien via systeem-herstel wel terug, maar ik heb de laatste tijd veel Windows updates binnen gehaald en om die weer kwijt te raken. Het is nu dan meer een kwestie van belang geworden.
Ik heb voordat ik in dit forum wat op schreef, flink eerst het internet afgezocht om een compleet fix programma te zoeken,
maar ik kwam elke keer uit bij de zogenaamde gratis "registercleaners" en daar had ik ook geen baat bij.
Ik ben verschillende gelijkwaardige error-1935 en -2908 -problemen tegen gekomen op Internet, maar zonder oplossing.
Niettemin toch weer bedankt voor het aangeven van een oplossing.:thumb:

Groetjes Theodorus

Heb je Windows Update uitgevoerd ? Misschien zijn er nog wat servicepacks nodig voor de oudere .Net Framework versies.

Heb je Windows Update uitgevoerd ? Misschien zijn er nog wat servicepacks nodig voor de oudere .Net Framework versies.

Hallo Mickey,

Ik denk erover om alles er af te gooien, de schijf te formatteren en opnieuw te beginnen met installeren.
Dan ga ik tijdens het installeren ook in de gaten houden wanneer deze fout zich voordoet.
Volgens mij is dat de enige oplossing die er nog open is.
Dan eerst Windows in zijn geheel installeren met inbegrip van alle updates.

Groetjes Theodorus

OK, wel een drastische oplossing.

hallo Mickey,

Het probleem is inmiddels opgelost ::thumb:
Ik heb de hele Harddisk geformateerd en na de Windows XP installatie (incl.XP-Updates) alle HP-aparaten opnieuw geinstalleerd.
Het is nu weer verholpen en ik heb het vermoeden dat de storing toch het gevolg was van spy- of mal- ware.
Ik kan tenminste nu weer met een schone lei verder.
Toch bedankt die ik van jou heb gehad.

Groetjes Theodorus:cool:

OK, bedankt voor het bericht.

Misschien een wijze les, door regelmatig herstelpunten te maken of misschien nog beter, een image van het hele systeem.

hallo Mickey,

Het probleem is inmiddels opgelost ::thumb:
Ik heb de hele Harddisk geformateerd en na de Windows XP installatie (incl.XP-Updates) alle HP-aparaten opnieuw geinstalleerd.
Het is nu weer verholpen en ik heb het vermoeden dat de storing toch het gevolg was van spy- of mal- ware.
Ik kan tenminste nu weer met een schone lei verder.
Toch bedankt die ik van jou heb gehad.

Hoi Mickey,

Even verbeteren:
Toch bedankt VOOR DE HULP die ik van jou heb gehad.:thumb:
Ik heb eigenlijk nooit geleerd om een backup te maken en daar heb ik toch nog een vraag over:
Ik had eigenlijk het plan om alleen de windows Installatie op C te zetten en op partitie D: de rest van de programma's.
Nu dan de vraag of het kan en of dit werkt?
Verder gaat alles wat ik aanmaak aan doc-, xls- en andere bestanden naar 2 externe harde schijven. 1,5 TB.(Natuurlijk verdeeld over 3 partities) en 320 GB.(2 Partities)
Is dit een goede opzet of kan het nog beter?

Hoi Mickey,

Even verbeteren:
Toch bedankt VOOR DE HULP die ik van jou heb gehad.:thumb:
Ik heb eigenlijk nooit geleerd om een backup te maken en daar heb ik toch nog een vraag over:
Ik had eigenlijk het plan om alleen de windows Installatie op C te zetten en op partitie D: de rest van de programma's.
Nu dan de vraag of het kan en of dit werkt?
Verder gaat alles wat ik aanmaak aan doc-, xls- en andere bestanden naar 2 externe harde schijven. 1,5 TB.(Natuurlijk verdeeld over 3 partities) en 320 GB.(2 Partities)
Is dit een goede opzet of kan het nog beter?

Dit kan wel als je alle programma's op schijf D zet, maar als er iets met schijf C gebeurd, zal je toch de meeste programma's opnieuw moeten installeren. De meeste programma's zetten namelijk ook bestanden in de Windows map op schijf C
Realiseer je ook dat als je maar 1 schijf hebt met 2 partities en deze schijf gaat stuk dat je alles van schijf C en D kwijt bent.
Heb je 2 harde schijven is deze oplossing iets veiliger.

Beter is om bijvoorbeeld met Norton Ghost een image te maken van schijf C , zodat je alles terug kunt zetten naar het moment toen je de image maakte.

Nog beter is om een NAS aan te schaffen met 2 of meerdere schijven in een RAID configuratie. Maar nu ga ik misschien iets te ver.

Hp scanner en printer werken niet

Een korte vraag, heb je soms Adobe® Flash® Player of een update hiervoor geinstaleerd.

Er bestaat al en lange tijd een vrijwel onoplosbaar conflict tussen de HP software en Adobe® Flash® Player!

na instalatie van Adobe® Flash® Player werkt de HP software niet meer en andersom.

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan