error:S bij installeren ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Berichten
612
ik heb gisteren een computer in elkaar geschroeft:love: en windows doet het gewoon ... maar nu wil ik ubuntu erop zetten maar ik krijg een error.. het gebeurt zo: ik boot via de dvd drive, en dan klik ik op de taal (NL) en dan doe ik installeer ubuntu, zecht hij kernel alive.. (1 sec doet die dat) daarna laad hij, dan zie je gewoon dat screen van ubuntu met dat balkje eronder, daarna geeft hij eventjes zwart scherm en dan zecht die: (port blablabla (allemaal cijfertjes)) Buffer I/O Error on device FD0, logical block 0:(

weet iemand wat dat betekent? ik heb 7.10 geprobeert en 8.04 lts en ze doen allebij hetzelfde:confused:

zou iemand mij hier zo snel mogelijk mee kunnen helpen?:love:

mvg,

merijntjuh
 
FD0 betekend het eerste diskettestation in Linux, en waarschijnlijk heb je in de BIOS staan dat je een diskettestation hebt maar je hebt er geen ingebouwd. En dan geeft Linux inderdaad een error, omdat hij de diskette niet kan lezen. Als je dat in de BIOS even uitzet, dan krijg je die melding niet meer. Maar Ubuntu start nu toch wel gewoon door?
 
Laatst bewerkt:
nee ubuntu start nog steeds niet door:shocked: ik krijg nu dit:
busybox v1.1.3 (debian 1:1.1.3-5ubuntu12) built-in shel (ash)

en weet je de oplossing daar ook op?

ik heb nu ook de diskette station uitgeschakeld;)
 
Nee, ik ken het wel want ik heb er wel eens van gehoord, maar een oplossing weet ik niet. Maar je kan eens kijken op het Ubuntu NL forum, daar zitten allemaal Ubuntu kenners en er zit er vast wel een die wel een oplossing heeft.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan