Error zonder error_reporting

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Ik ben bezig met het overplaatsen van een website van een win03/iis systeem naar een vers solaris/apache2 systeem. Vanzelfsprekend gaat dit niet zonder het aanpassen van de php, mysql en pear configuratie. Maar bij het nakijken van de website krijg ik een blanco pagina. Bij enkele test-bestanden is gebleken dat goede code, gewoon wordt geparst, fouten resulteren in een blanco pagina zonder error_reporting. Ik heb de error_reporting op 6143 geplaatst in de php.ini en nog eens verhoogd naar 8191 (alle fouten en opmerkingen) mbv set_ini, zonder resultaat.

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?
Alvast bedankt!

Het systeem:
- Solaris 10 (= SunOS 5.10)
- Apache V 2.0.52
- mySql V 5.0.41
- PHP V 5.2.1

Hey Diederik,

Een lege pagina kan veel oorzaken hebben, maar zoals jij het verteld ligt het inderdaad aan je foutmelding. Nu is foutmeldingen aan en uit zetten in PHP een vervelende zaak als je niet de precies weet wat er ingesteld is. PHP kent 2 error definities die jou probleem kunnen veroorzaken:
- error_reporting
- display_errors

zet even voor de test bovenaan je php pagina:
PHP:
error_reporting(E_ALL); // =  6143, maar de constante is netter
ini_set("dispaly_errors", true);

Let wel dat ini_set niet goed wordt uitgevoerd als je script een fatale error heeft. In dat geval moet je de php.ini zelf openen.

Als je de code kloppend heb gemaakt kan bovenstaande regel weg, en kan in de php.ini worden ingesteld dat er geen error_reporting/dispaly_errors meer zijn. (als je niet wilt dat de klant je fouten ziet).

Ik hoop dat het werkt.

Wout

Het displayen van errors gebeurd nog steeds niet, maar ik vind ze wel terug in de logs. Voorlopig kan ik hiermee wel verder. Maar het zou natuurlijk wel stukken sneller gaan mocht ik ze ook in de browser zien natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan