error

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Ik wouw iets maken maar het is niet gelukt.
Het is voor mijn vriend zijn verjaardag.
Het is een hele kleine programmatje het programma moet alleen wat berichten laten zien!
Het moet 20-30 berichten zijn en er staater op dat je computer is gehackt.
Maar na 30 berichten komt er een bericht met "Gelukkige verjaardag (Helpmij.nl)".
En dan als je op oke klik gaan alle berichten weg

Mijn vraag is is deze code juist?Zo niet welke kan ik dan gebruiken

Msgbox "Je bent gehackt"

In visual basic 2008:
Code:
Public Class Form1

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        For teller As Integer = 0 To 29 Step 1
            MessageBox.Show("Je bent gehackt!", "Gehackt! HAHA", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Exclamation)
        Next

MessageBox.Show("Gefeliciteerd!", "Grapje!", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.None)

Application.Exit()
    End Sub
End Class

gewoon een project maken en dit in het code deel plakken.

Succes!

BTW: Anders is je code volgens mij wel correct als je haakjes om het deel tussen de aanhalingstekens zet:
Code:
Msgbox("Je bent gehackt")

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik er voor zorgen dat er berichten over zijn hele scherm komen?Dus er komen opeens 30 tevoorschijn

30 tegelijk? En nog steeds messageboxen, of wil je dat iedere message zijn hele scherm vult?

Voor zover ik kan beoordelen voldoet de gegeven code aan je eisen? :confused:

Je moet telkens op oke drukken n dan pas komt de volgende bericht maar ik wil dat ze allemaal verschijnen op scherm.Zodat ze een beetje overal zitten.

Ok, dan denk ik dat er 2 mogelijkheden zijn:

1. 30 verschillende threads maken en die dan allemaal tegelijk een messagebox laten openen (onnodig veel werk in mijn opinie). Zie hier voor meer info: http://support.microsoft.com/kb/315577

2. Je maakt nog een form aan, zet daarvan de "Windowstate" op maximized, de "Topmost" op true en de "Formborderstyle" op None. Dan plak je er nog een label op met daarin je tekst. Vervolgens plak je deze code bij je 1e form:
Code:
        For Me.teller = 0 To 29 Step 1
            Form2.ShowDialog()
        Next

MsgBox("Grapje!")

Application.Exit()

Als je een beetje een goede vriend bent, adviseer ik je om op je 2e form ook nog een exit knop te plaatsen (om alleen form2 te sluiten (1x)), maar dat is verder jouw keuze. Let wel op: Als je vriend een beetje verstand heeft van computers, zal hij taakbeheer openen en het programma afsluiten.

Succes!

Bedankt ik heb het geprobeer het werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan