Errorcode 80244004 kan niet naar updates zoeken,kan de updateserver niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvanosch

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Hallo allemaal,

Vandaag dd:22 juni 2012 kon ik plots niet meer naar updates zoeken er verscheen error code 80244004 er kon geen contact worden gelegd met de update server van microsoft en er werd vandaag ook niet automatisch naar updates gezocht(wat in mijn computer op automatisch staat,naar nieuwe updates zoeken)
Ik heb een fixit op internet gevonden welke de update configuratie opnieuw heeft ingesteld,waarna ik de computer opnieuw moest opstarten om de configuratie te laten plaats vinden.
Deze fixit staat nu in mijn update geschiedenislijst als: update agent 7.6.7600.256 ik heb windows 7 home premium met windows server 2008.
Als ik nu naar windows update ga,dan staat er een tekst om opnieuw naar updates te zoeken en een doorgaan button,vervolgens krijg ik de error mededeling kan niet naar updates zoeken er is een onverwachte fout opgetreden met foutcode:80244004 en deze fixit heeft mijn probleem helaas niet kunnen oplossen.

Kan er iemand mij helpen om dit probleem op te lossen,ik voel me heel kwetsbaar als ik niet in staat ben om over de nieuwste microsoft updates te kunnen bechikken en niet kan installeren.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen om dit probleem te verhelpen.

Ik zie reacties met belangstelling tegemoet met vriendelijke groet,Geert Van Osch

Leeg de volgende map eens C:\windows\softwaredistribution
Mogelijk moet je de Windows update services tijdelijk uitschakelen.
Let op: wanneer je deze map leeg maakt raak je alle instellingen van Windows update kwijt!

Hoi,
mogelijke oplossing:
http://www.almuseo.com/error-0x80244004.php (Eng).
Nog een:
http://www.sevenforums.com/windows-updates-activation/235807-windows-update-error-80244004-a.html (Eng).
Probeer eens met uitgeschakelde firewall, zie laatste link.
My problem solved by changing some settings in ESET SMART SECURITY : In ESET I went to :

Setup > Enter advanced setup... > Web and email > Web access and antiphishing protection > HTTP, HTTPS

then in HTTPS scanner setup tab and in HTTPS filtering mode tab :

check the Do not use HTTPS protocol checking

Then the problem solves
Bron:www

Laatst bewerkt:
Andere mogelijke oorzaak is een omgebouwd hosts bestand (bijv. door malware op je computer).
Maak op het bureaublad een snelkoppeling met opdrachtregel:
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren"

Kijk of er zaken worden omgeleid, en dan vooral waar het woord "microsoft" in voorkomt.
Voorbeeld: Tref je in het hosts bestand iets aan als:
127.0.0.1 windowsupdate.microsoft.com

dan heb je met zo'n omgebouwd bestand te maken. Haal alle regels weg waar microsoft-sites worden omgeleid, klik op het kruisje en kies voor Opslaan. Daarna de pc herstarten en nog eens proberen of Windows update weer werkt.

Ook al zegt de foutmelding "WU_E_PT_SOAPCLIENT_CONNECT - SOAPCLIENT_CONNECT_ERROR - SOAP client failed to connect to the server." zou het kunnen helpen om, naast controle van firewalls en hosts-bestand, SURS te draaien.

Tijs.

Ok, nou, hierboven worden al een aantal oorzaken & oplossingen voor je probleem aan gegeven.

Toevallig heb ik vanavond (nu gister) een Vista Home Premium met hetzelfde probleem via het Fix It Center Portable, na diverse mislukte eigen pogingen, gerepareerd kunnen krijgen.

Ik weet niet welke FixIt je gekozen hebt, dus misschien is dit dubbelop. In het installatie-laad-programma kan alleen voor Uitvoeren of Annuleren gekozen worden. Dit mag je, na akkoord, zelfs als een gewone standaard gebruiker doen. Blader naar een map waar alle gebruikers makkelijk bij kunnen:

http://download.microsoft.com/downl...B864-9E820C1C6F9A/MicrosoftFixit-portable.exe of http://support.microsoft.com/mats/windows_update/nl & klik rechts Geavanceerd downloaden.

Afmelden, & aanmelden als (een) Beheerder. Voer <mapnaam>\Fix it portable\Launch Fix it.exe uit.
Klik dan in de lijst op (ik heb de Engelse versie gebruikt) wat lijkt op:

Install or upgrade software or hardware...

Klik in de lijst daaronder op:

Fix the problem with Microsoft Windows Update that is not working...

Of groene knop Run now...

Na Voltooid sluiten, herstarten. Aanmelden als (een) Beheerder, Windows Update, (bij mij werkte dat daarna weer), Zoeken naar updates, & dan krijg je er waarschijnlijk eerst 1, waarna weer herstarten. Daarna doet Windows Update het weer zoals het hoort... Voer wel voor de zekerheid nog een handmatige update uit, zodat je alles hebt.

Dat moet je dus in jouw geval 2x uitvoeren, zowel voor Windows 7 als 2008.

P.S: Ook al werkt Windows Update weer, dan nog is het verstandig om naar de oorzaak ervan te zoeken.
Mocht alhier er geen oplossing voor gevonden worden, dan ben je van harte uitgenodigd om dit probleem voor te leggen aan de zware jongens & meisjes op het forum van https://secure.security.nl (Gaarne registreren, echter niet verplicht).
Tot slot, bovendien, voor een Microsoft 200x Server die langer dan 24 uur plat ligt, geld onbeperkte ondersteuning... Voor Windows Update problemen mag iedereen sowieso bellen...
:cool:

Laatst bewerkt:
Beste gvanosch,

Ik weet niet welke virusbeveiliging je gebruikt, maar ik had het zelfde met Eset Smart Security! Gebruik je Eset ga dan naar "geavanceerde instellingen openen". Klik op "beveiliging van webtoegang en antiphishing". klik op "HTTP, HTTPS". Ga naar de "Instellingen voor HTTPS-scanner" en plaats een vinkje voor "Geen HTTPS protocolcontole gebruiken". Sla op en de windowsupdate moet het weer doen!

Ik hoop dat je er wat mee kunt!!

Hallo allemaal,

Het windows update probleem met error code 80244004 is opgelost,het probleem lag bij een instelling in mijn virusscanner Eset Smat Security in geavanceerde instellingen web/e-mail stond aangevinkt https protocol filtering,deze heb ik op advies uitgezet en de computer opnieuw opgestart en plots was het update probleem opgelost er werd weer automatisch naar nieuwe updates gezocht en de laatste update van windows defender is succesvol geinstalleerd en het update scherm ziet er nu weer uit als vanouds "windows is up to date" er zijn geen nieuwe updates voor uw computer beschikbaar.

Iedereen hartelijk dank voor de tips en suggesties!!

Met vriendelijke groet,Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan