Errormelding 'Jet Database'

Status
Niet open voor verdere reacties.

ray1979

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Hallo allemaal,

2 vragen:

1: Ik krijg bij het sluiten van een van mijn formulieren de volgende melding:

Microsoft Jet Database engine cannot find a record in the table 'Tbl_Parts' with key matching field(s) 'PartID'

Echt in mijn Tabel Parts is er wel een veld dat PartID heet........

Iemand een idee?????

2:
Als ik een foutmelding krijg staat er in het blauwe balkje van de pop up Microsoft Access.
Dit wil ik vervangen door de naam van onze Database. Hoe kan ik dit doen?

Thanks alvast

Groeten

Ray :thumb:

Op je eerste is moeilijk antwoord te geven omdat ik niet weet wat er gebeurt.
Misschien kan de volgende verwijzing je verder helpen.

http://support.microsoft.com/kb/287696

Je tweede vraag kan je misschien alleen opvangen door zelf alle foutboodschappen op te vangen en dan met MsgBox een boodschap geven.
De standaard boodschappen kan je volgens mij niet veranderen (de titel)

Laat me de oplossing even weten voor punt 1 want dat kom bij mij (soms) ook wel voor.

Wim

Hoi WimenBeer

In access staat onder de help knop : In a one-to-many relationship, you entered data on the "many" side for which there is no matching record on the "one" side. For example, this error occurs if you join a Customers table and Orders table on a CustomerID field, and then add an order using a CustomerID that does not exist in the Customers table.

Ik vat dit op dat je dus eerst aan de ene kant iets in moet vullen, voordat je aan de andere kant iets *** kiezen, omdat er een relatie tussen beiden is. Als je dit niet doet, wordt er dus eigenlijk niet aan de voorwaarden van de relatie voldaan en kan Access dit dus ook niet vinden, waardoor je een error krijgt.

Punt 2 heb ik inmiddels opgelost. Dat stond onder de database opties, daar kun je het wijzigen.

Groeten,

Ray

Hoi,

Mbt deel 1 van het probleem (mocht je het zelf nog niet opgelost hebben nav de 'help' uitleg):
Op je formulier gebruik je naar alle waarschijnlijkheid een PartID welke niet bestaat in de Tbl_Parts. Het gaat er dus niet om óf het veld PartID bestaat, het gaat erom of de waarde die je in het formulier gebruikt bestaat in de tabel.

Een simpele oplossing voor dit probleem is een listbox te maken met daarin alle bestaande PartID's uit de Tbl_Parts.

Groet,

Zqwiqly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan