Errormelding na installatie Adaware 6 in Win98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Deze errormelding verschijnt nu bij opstarten Win98SE, na installatie Adaware 6.
Wat kan ik er aan doen deze op te heffen. Adaware en alles werkt goed, geen problemen. Maar toch.

Bijlagen

• systemerror.jpg
    systemerror.jpg
    5,6 KB · Weergaven: 33
Oke, bedankt. Er is na de installatie van Adaware 6 kennelijk plotseling sprake van een verouderde riched32.dll (d.d. 5-5-'99, 184 Kb) in c:\windows\system.
Via je link van microsoft kom ik een heel eind.
De oplossing is het downloaden van richedfx.exe dat vervolgens na dubbelklikken een nieuwere versie van riched32.dll zal plaatsen (met inachtneming van de op deze site gestelde voorwaarden; goed lezen !).
Echter richedfx.exe laat zich niet downloaden, dus daar schiet ik weinig mee op.

Bijlagen

• richedfx.jpg
    richedfx.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 27
Nu is het wel gelukt, begrijp er niets van. Thanks !

Zelfde versie ? En probleem dan....

Zie de bijlagen. De install geeft aan dat het dezelfde versie betreft van riched32.dll maar dat er wellicht een tweede file op de PC aanwezig is. Nou mooi niet.

Bijlagen

• dll-install.jpg
    dll-install.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 25
Het probleem zat hem niet in Adaware maar in Bootlocker. Dat heb ik overigens maar verwijderd, want als je de PC met de opstartdiskette van 98 start, kan je heel simpel de directory van Bootlocker verwijderen en dus stelt het instellen van een password voor de PC weinig voor. De melding m.b.t. riched32.dll komt niet meer terug. Wat dat betreft klopt het dat de install van richedfx.exe de melding gaf dat de versie up to date is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan