Errors met memtest86+

• Onderwerp starter Onderwerp starter mjs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mjs

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Hallo,

Op een oud mobo, ASRock KN7F2-RAID, bord je wat geheugen bij geprikt (was 3x256mb).

Opstelling DIMM1 512mb pc2700 DDR (blauw)
DIMM2 512mb pc2700 DDR (zwart)
DIMM3 256mb pc3200 DDR (blauw)

In de bios wordt aangegeven dat geheugen op 333mhz werkt. Ik heb memtest helemaal laten draaien, en hier komen weet ik niet hoeveel errors invoor.

Kan iemand mij vertellen of duidelijk maken hoe dit kan?

Het is een knutsel pctje van mij:
AMD Athlon XP 3000+ op 2167mhz
2x 80 gb hd
128mb agp gr kaartje.

ps. ik had ook al een ander topic, in gevraagd/aangeboden. Misschien heeft u nog wat oude hardware liggen.

mjs.

Kapot werkgeheugen of kapot geheugen bank
check het geheugen en de bankjes 1 voor 1 om te kijken welk geheugen/bankje de problemen heeft

in ieder geval is er iets kapot

En als de geheugenmodules allen goed door de test komen wanneer je ze 1 voor een test, kan je proberen het voltage op je geheugen ietsje te verhogen naar bijvoorbeeld 2,6V ipv 2,5V.

Dat de modules op 333MHz draaien is trouwens normaal, dat is namelijk de snelheid van de langzaamste module ;)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik was nog vergeten te melden dat DIMM 1 en 2 aan beide kanten chips hebben en DIMM 3 maar aan 1 kant.

Moet ik voor de test de module1 in dimm1 laten zitten en dan testen of ook nog module1 in dimm 2 en 3 doen en dan testen. En dit zo bij alle 3 de modules doen?
mjs

Ok, het feit dat je 2 kleuren geheugensloten hebt, betekend dat je de geheugenmodules kan paren. In dat geval moeten de gepaarde geheugenmodules wel dus echt identiek zijn, anders lukt dat niet.

Probeer dat met 2 geheugenmodules in slot 1 & 2, die standaard dezelfde kleur hebben.

Als je geheugenmodule 3 erbij zet, moet je eerst nakijken welke module(s) het snelst is/zijn, & die moet je dan vooraan zetten vanaf slot 1. Daarna moet je het geheugen in de BIOS controleren, & desnoods instellen op enkele modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan