Ervaring gevraagd over Provider Speedxs

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedtouch

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Berichten
3.333
In verband met de prijsverhoging van KPN met €5,60 p/m adviseerd mijn provider om via het tiscalinet of bbned een ander abonnement te nemen.

Op dit moment maak ik gebruik van HCC basis abonnement, deze gaat nu € 52,95 kosten.
Nu wil ik de overstap maken om via bbned ADSL Pro8 te nemen, kosten via HCC € 62,50 p/m
Na enig surfwerk kom ik uit bij de provider Speedxs , hier biedt men een ADSL-extreme aan voor € 44,95 :eek: , ook via bbned.

zie hier

Omdat we al 45000 leden hebben neem ik aan dat wellicht iemand ervaring heeft met deze provider, graag hoor ik hun mening.

groetjes speedtouch
 
Geen ervaring mee, maar ik heb je vraag verplaatst naar de Internet sectie. Wellicht krijg je hier sneller antwoord.
 
Hallo Speedtouch,

Heeft KPN de prijzen verhoogd....?

Dat heb ik nog niet eerder gehoord!

Groeten,
 
Volgens mij is het inderdaad aan de ISP om de prijs wel of niet te verhogen!

Dus HCC zal zelf besloten hebben omde prijs te verhogen...

Groeten,
 
Ik las net onderstaand bericht.

AMSTERDAM - KPN gaat de extra kosten van de aangekondigde ADSL-verhoging doorvoeren aan de providers, dit meldt Webwereld . De internetproviders zouden door deze maatregel in problemen kunnen komen en de kosten doorberekenen aan de consument.

Cas Internet, een provider dat zijn internettoegang aanbiedt via HCCnet, heeft als eerste zijn abonnementsgelden moeten verhogen. Vooralsnog gaat alleen het Basis-abonnement in prijs omhoog. Het abonnement wordt 5,60 euro duurder en klanten moeten voor dit abonnement 52,95 euro betalen.


Wanadoo zegt niet van plan te zijn om de prijzen te verhogen. Internetprovider XS4all spreekt van een "***verhaal".

De woordvoerster van KPN heeft tegenover Webwereld bevestigd dat zij in gesprek zijn met diverse providers. KPN wil graag de kosten van de snelheidsverhoging delen met de isp's.
 
Deze mail heb ik gekregen van mijn provider:

Beste ADSL Basis-gebruiker,

In het hele bestaan van hcc!net hebben wij tot op de dag van vandaag nog nooit de abonnementsprijzen van onze producten en diensten verhoogd. U hebt dus altijd kunnen profiteren van een vaste, scherpe prijs.

Zeer recentelijk heeft KPN besloten om een prijsverhoging op het Basis-abonnement aan ons door te berekenen, waardoor de kosten op dit abonnement nu de opbrengsten overtreffen. Om u ook in de toekomst ADSL Basis te kunnen blijven aanbieden, zijn we helaas genoodzaakt voor het eerst een kleine prijsverhoging door te voeren. Uw abonnementskosten gaan met € 5,60 per maand omhoog.

De prijsverhoging gaat pas ná 31 maart a.s. daadwerkelijk in. Tot die tijd kunt u gewoon tegen uw huidige abonnementskosten gebruik blijven maken van uw ADSL Basis-abonnement en kennis maken met de snelheidsverhoging die KPN per 1 februari doorvoert op al haar abonnementen. Tot 31 maart kunt u dus besluiten om uw ADSL Basis-abonnement te behouden of te wijzigen in een ander ADSL-abonnement bij hcc!net.
Sinds 7 februari bieden we, naast KPN, ook ADSL-abonnementen aan op het netwerk van Tiscali en BBned. U hebt nu de keuze uit 14 ADSL-abonnementen bij ons! Mocht u dus besluiten om voor 31 maart van ADSL-abonnement te wijzigen, dan heeft u dus volop keuze. Om uw keuze wat makkelijker te maken, hebben we alvast wat alternatieven voor u op een rijtje gezet. Dus als u niet meer wilt betalen en toch dezelfde snelheid wilt behouden, stap dan nu over op een van onderstaande abonnementen.

Uw huidig abonnement
Abonnement: ADSL Basis
Prijs: t/m 31 maart 47,35 euro daarna 52,95 euro p/m
Snelheden: Nu 2240/416 Kbit/s Wordt 3200/768 Kbit/s

Alternatief 1
Abonnement: ADSL Pro2
Prijs: Eerste 6 maanden 24,95 euro daarna 29,95 euro indien voor 10 april besteld
Snelheden: 2000/1000 Kbit/s
http://nl.sitestat.com/hccnet/hccnet/s?bmpro2&ns_type=clickout

Alternatief 2
Abonnement: ADSL L
Prijs: Eerste 6 maanden 34,95 euro of gratis modem, daarna 39,95 euro
Snelheden: 2816/768 Kbit/s
http://nl.sitestat.com/hccnet/hccnet/s?bmadsll&ns_type=clickout

Alternatief 3
Abonnement: ADSL XL
Prijs: Eerste 6 maanden 42,50 euro of gratis modem, daarna 47,50 euro
Snelheden: 4096/512-1024 max Kbit/s
http://nl.sitestat.com/hccnet/hccnet/s?bmadslxl&ns_type=clickout

Alternatief 4
Abonnement: ADSL Lite
Prijs: 34,95 euro p/m
Snelheden: 1600/512 Kbit/s
http://nl.sitestat.com/hccnet/hccnet/s?bmadsllite&ns_type=clickout

Kijk snel of bovenstaande abonnementen ook voor u beschikbaar zijn. Doe de postcodecheck en profiteer van deze of andere hcc!net ADSL-aanbiedingen.
http://nl.sitestat.com/hccnet/hccnet/s?bmindex&ns_type=clickout

En mocht u nog vragen hebben, kijk dan hier voor een uitgebreide lijst met vraag en antwoorden.
http://www.hccnet.nl/hccnet/index.cfm?fuseaction=home.showPagina&pagina_id=1215

Met vriendelijke groet,
hcc!net


Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Een 'reply' hierop zal derhalve niet worden beantwoord. Vragen en/of opmerkingen verzoeken wij u via de contactgegevens op de site op te sturen.



Uit de mail maak ik op dat HCC hier ook niet blij mee is, vandaar dat zij een alternatief aanbieden via Tiscali of bbned.

groetjes speedtouch
 
Laatst bewerkt:
@Tiborv

De link die je hebt gemaakt, geld waarschijnlijk alleen voor Direct ADSL van KPN zelf, maar ik vermoed dat de providers wel de prijsverhoging gaan door berekenen, HCC in ieder geval wel, andere providers zullen dan ook niet lang wachten om de kosten te compenseren en via hun abonnementsleden te laten aanvullen.

groetjes speedtouch
 
Ik heb nog even naar het bericht op Webwereld gekeken. Daar staat:

KPN bevestigt met de diverse internetaanbieders in overleg te zijn. "De snelheidsverhoging brengt extra kosten met zich mee", zegt Maaike Scholten, woordvoerster van KPN. "Hierover zijn wij in overleg met de internetproviders. Uitgangspunt is dat de kosten worden gedeeld. Providers maken zelf de keus of zij deze kosten doorberekenen."

Overigens ontkent xs4all dat er iets bekend is over hogere kosten van fia-lijnen en zij gaan dus geen prijzen verhogen. Toch wel raar als je dat dan weer leest van nota bene een kpn-dochter.
 
Het vreemde is ook dat de kosten alleen bij de basis-abonnementen verhaald worden.
Ik vermoed dat deze gebruikers massaal overstappen op het netwerk van Tiscali of BBned :eek: , de abonnementskosten zijn daar dan lager + een hoge down/up load.
 
Er zijn slechts een paar gebruikers die een speedxs e-mailadres hebben.

De hotmail etc. gebruikers die Speedxs als provider natuurlijk niet meegerekend, maar statistisch gezien wel een aanwijzing.

Er zijn gewoon niet veel SpeedXS gebruikers.
 
SPeedxs zit op BBNed en je zit nu op het KPN netwerk maw je zult te maken krijgen met een stukje "sloop" van je lijn.
Verder krijg je als het klopt geen nieuwe modem (?)

Wellicht zinvol om de kleine letters nog eens even goed door te nemen.
 
De link in mijn eerste bericht geeft aan dat je een gratis modem krijgt, maar daar zit ik niet op te wachten, momenteel heb ik een goede modem/router, die deze snelheid ook aan kan. :)

Maar wat bedoel je met een stukje sloop :rolleyes:
BBned is toch een goed netwerk.

i.v.m de verhoging ben ik providers tegen gekomen die behoorlijk lager zitten dan mijn huidige provider nu voorstelt.

De extreme bij speedxs is nu al goedkoper dan mijn huidige basis abonnement, plus 4x sneller down en 3x sneller upload.
 
Het is niks anders dan het afsluiten dat uit 2 delen bestaat namelijk:

afsluiten van je isp,en men noemt dan nou eenmaal slopen van je lijn omdat je buiten het KPN netwerk gaat.
 
Nog geen antwoord op mijn vraag :rolleyes:

Provider heeft nog niet veel leden, of deze hebben nooit problemen.;)

topic is weer naar boven geschoven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan