Ervaring met ASUS K8V SE de Luxe??

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik ben het zat. Ik heb een tijdje geleden gekozen voor een voor mij ultieme pc configuratie Met een op grond van reviews, ASUS K8V SE de luxe Mobo een Athlon 64 3400 1024 samsung 3200 geheugen en een SATA Hitachi 250 HD en een ATI 9800 Pro. Allemaal inelkaar geflansd en op naar het momant supreme??>>> Grote teleurstelling; want er was nauwelijks verschil met de vorige configuratie. Van wat allemaal zo mooi leek van dit Mobo, op de asus site en in de reviews kwam bitter weinig terecht. Bijv. cool en quiet (vergeet het maar).... En e-mail beantwoorden?? vergeet het maar. In veel benchmarkachtige proggies wordt het Mobo niet of maar tendele herkend. Ik zal de twee benchmarks als bijlages meesturen.
Mijn vraag is wie heeft ook zo'n waardeloze ervaring, geheel tegen de verwachting in, met ASUS (ik heb ook ervaring met MSI daar is het pas gelikt) en wie heeft suggesties voor een vervanging voor dit waardeloze MOBO of heeft suggesties voor mij omtrent dit MOBO want ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

was nte groot>> nu goed benchmark 1

Bijlagen

• asus1.jpg
    asus1.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 31
nou nou .. benchmark 2

Bijlagen

• asus2.jpg
    asus2.jpg
    57 KB · Weergaven: 26
Lijkt me toch een probleem met de drivers of een defect in het moederbord. Ook zie ik bij je benchmark heel veel unknown staan. Dit hoort niet. Wij kunnen vanaf hier natuurlijk moeilijk zien wat er precies aan de hand is dus helpen wordt behoorlijk moeilijk.

Het kan natuurlijk ook met je bios te maken hebben. Probeer anders eerst eens een nieuwe bios erin te flashen en check alles van je harware even na. Ook misschien handig om je processor eruit te halen, kijken of alle pinnetjes nog goed zitten en weer terug doen.

In ieder geval succes ermee..

Hallo egkok

Ik keb wat moeite je jpeg's te lezen (zal wel aan mijn hoge resolutie liggen) maar het lijkt er op dat je niet veel hoger komt dan de oude AMD 2400.

Helaas moet ik bekenen dat ik ook ben stukgelopen op het ontbreken van support bij Asus.

En hoe al die prachtige reviews kunnen ontstaan is mij een raadsel.

Sterker nog als ik klaag dat instant music van mijn Asus P4 de luxe het niet doet, weigert de leverancier een RMA omdat op allerlei sites is te vinden dat hij het niet doet.

Eric.

Ik moest ze kleiner maken. Heb het met irfan gedaan, zag later pas hoe het echt moest, maar goed mijn config zou zoon beetje bovenaan moeten bungelen en hij staat tussen athlons 2000 met 2100 ddr. Grote afknapper dat asus... met van wat ze beloven en wat je uiteindelijk krijgt, het is er allemaal wel maar zoek het maar uit hoe of wat.... en dan die performance ik heb in een andere computer een asrock bordje voor eenderde van de prijs met een athlon64 3000, niks geen gelazer en die staat lekker aan de top...terwijl daar redelijk denigrerend over wordt gedaan alsof het een budget bordje betreft, gewoon alles dur op en dur aan hoor niks mis mee en alles werkt perfect...asus alleen maar ergenis..

AsRock

Laat me even het type nummer weten en waar te koop.

Blijf graag op de hoogte,

Eric.

een moederbord zal toch niet de oorzaak zijn dat de processor te traag werkt?

Nu heb ik de laatste tijd veel info op internet gezocht over amd-processoren. Ze hebben t met de xp versie er vaak over dat bepaalde instellingen in de bios niet goed staan. (dat de processor dus te langzaam draait), is dat bij jou niet het geval?

Laat me even het type nummer weten en waar te koop.

Blijf graag op de hoogte,

Eric

asrock K8S8X www.gistron.nl

ik heb nog eens alle updates van de software geinstalleerd. Maar cool and quiet doet het gewoon niet updaten van het BIOS is mislukt en een prog om de netwerkkaart te checken doet het niet en dan dus het allerergste dat bordje gaat gewoon niet goed. Wat zou dat toch zijn?? Die ASrock gaat als een speer en ik zou geen verschil kunnen waarnemen behalve dat ie de helft goedkoper is. Met MSI heb ik een heel goeie ervaring wat betreft de Software. Ik kan me niet voor stellen dat het echt allemaal zo slecht geregeld is bij ASUS... ik ga nog eens wat speuren..maar alle suggesties zijn welkom

Sorry maar ik kan niet anders

Helaas heb ik vergelijkbare ervaringen met mijn Asus P4.

Pas toen ik terplekke in de winkel kon laten zien dat hij het niet deed, heb ik een andere gekregen.

Ook de winkel wilde niet geloven dat er blubber tussen zit, maar het is wel zo en de support Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Eric

cool and quiet krijg ik ook niet aan de gang>>>krijg een hele zooi windowtjes met it is not een integer valid erop of zoiets dergelijks. nog nooit quiet geweest. laatste drivers etc....

Terug naar de winkel

Vraag maar een RMA, maar je bent hem zo 3 maanden kwijt. En dan hebben ze er alleen een nieuwe bios in gezet en doet hij het nog steeds niet.

Het is dat PCL-Computers zo aardig was mij een andere mee te geven. Anders zat ik nu nog te .......

Eric

Laatst bewerkt:
heb je een test gedaan met everest home edition dan komt ie tussen de planken te staan die niemand meer koopt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan