Ervaring met een SQL Script??

Status
Niet open voor verdere reacties.

dees468

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Ik heb het volgende.
In een Tabel met 4 kolommen moet data worden ge-insert.
1 regel heb ik reeds gedaan d.m.v het volgende:

INSERT INTO <tabel naam>
VALUES ('NAME', '12750', '35131','497')

Dit werkt perfect. Nu mag ik dit 3656 keer herhalen. Kolom 1, 3 en 4 hebben allen dezelfde waarde. Alleen kolom 2 ('12750') heeft 3656
keer een andere waarde. Enig idee hoe je hier een script van kan maken?

Thanks

Zul je eerst wat meer info moeten geven.
Die waardes, heb je die al ergens staan?
Zo nee, zit er een logica in of zijn het vaste waardes?

Groet,

Tardis

Nop, geen logica in de getallen. Alleen 'NAME' , '35131' en '497' zijn vaste waardes. De 2e kolom heeft 3656 keer een andere waarde.
De waardes staan alleen op een excel sheet en zijn niet allemaal getallen.

Hallo dees468,

daarvoor hoef je in principe niet je eigen script te schrijven.

Importeer je Excel bestand in je database.
Je vertelt er niet bij om welke database het gaat, dat maakt in principe niets uit.
Iedere database kent wel een mogelijkheid om gegevens vanuit Excel te importeren.

En anders kun je wel txt bestanden of csv bestanden importeren.
Kwestie van je Excel bestand opslaan als txt of csv bestand.

Groet,

Tardis

Hallo Tardis,

Dank voor je antwoord. Het gaat om een MSSQL database.
Zal eens kijken of ik deze kan importeren.

Wist niet dat dat mogelijk was.

Thanks
Dees

Hmmm.

Ik heb een poging gedaan om de data vanuit de excel sheet te kopieren, kan de hele sheet inderdaad gewoon inlezen in een nieuwe tabel, maar ik ik wil een insert doen in een reeds bestaande tabel en krijg dan de volgende foutmelding:

Violation of PRIMARY KEY constaint 'XPKTABLEATTRIBUTES'. Cannot insert duplicate key in object 'TABLEATTRIBUTES'

Iemand enig idee wat de eerste regel betekend? Er staan nameljk geen dubbele rijen in de sheet en ook niet in de tabel.

Iemand??

Alvast bedankt

Dees

Hallo Dees,

wat er staat is dat je in je database een validatieregel (constraint) hebt staan die geschonden worden.
Je zult zelf de constraint moeten bekijken en nagaan of je gegevens hebt die konflikteren met deze constraint.

Groet,

Tardis

De melding die je ziet heeft betrekking op de records die je toe wilt voegen en de records die reeds in je tabel staan. Blijkbaar wil je iets toevoegen dat er al inzit.

Je kan je insert statement uitbreiden met met de where clause waarin je alleen de records toevoegd die je nog niet hebt.

Code:
Insert ...
Where pk not in (select pk in tabel)

Prettig weekend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan