Ervaring met overstap ISDN-ADSL naar 'gewoon'-adsl?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Hoi,

Heef iemand ervaring met de perikelen rond overstap van

ISDN in combinatie met ADSL
naar
Een gewone lijn i.c.m. ADSL???

Met name bij XS4ALL ......

Daar is geen enkel probleem, alleen heb je een andere modem nodig (PSTN modem)

Hoi,

Dat dacht ik al.
XS4ALL beweert, dat 'terug' van ISDN naar analoog technisch een probleem zou zijn.
Jou iets van bekend?

Er is geen spraakverwarring aangaande digitaal telefoneren ?

Hoi,

Sorry voor de late reactie ...
Nee en ja Upsi ;)

Het gaat om de volgende situatie:
- Internetprovider: XS4All (apart adsl-modem en [Siemens-] router.
- Telefoon: ISDN (met een Siemens isdn-centrale)

De bedoeling is dat het hele isdn-verhaal vervalt en hiervoor in de plaats - ook bij XS4all - VOIP-telefonie komt.
Dus een modem/router voor een gewone telefoonlijn, waarop een Siemens S450ip met drie handsets.
Zoals gezegd, zou isdn niet kunnen vervallen en dus is aanschaf van apparatuur kostbaarder.
Persoonlijk geloof ik dat niet ...... :rolleyes:

Hm... Het is wel zo, wanneer je overschakelt van digitaal naar analoog, dat je modem, router ed... moet vervangen, want deze werken niet op analoog. Duurder ?????. Hier in België, betaal je voor ISDN het dubbele aan abo geld. Dus 30€ per maand voor ISDN en 15€ voor analoog. Reken nu op 12 maanden, 15 X 12 = 180€. Ik denk dat je nieuwe router/modem ed.. niet zoveel gaat kosten hoor.

Dit is een mogelijkheid:
Stap over op xs4all-only. Dit kan met je bestaande adsl-configuratie.
Dan is je isdn-telefoonaansluiting bij kpn niet meer nodig en die kun je volledig opzeggen en dan voip bellen en gebeld worden op die 2 voip-nummers die je bij xs4all gratis kunt aanvragen. Indien je later dan toch nog een kpn lijn wilt vraag je gewoon weer een analoge telefoonlijn aan met eventueel het goedkoopste abonnement. Ik weet alleen niet of je dan nog gebruik kunt maken van die isdn-telefooncentrale, of je die dus kunt aansluiten op dat modem dat je hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan