ervaringen met Dell.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gracjan20

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
heey,

Wat zijn jullie ervaringen met Dell laptops?
want ik wil een nieuwe laptop kopen en 1 vriend van mij zegt dat dell goed is maar de andere zegt dat Dell = Hell!

dus?

Dell is een prima merk.
Voor de particuliere koper is Dell wellicht net even minder interessant dan de zakelijke koper. Zodra de garantie voorbij is na 1,2 of 3 jaar en er is wat aan de hand, mag je een Dell opsturen of brengen naar Amsterdam / Schiphol, waar je de machine dan vervolgens 1 tot enkele weken kwijt bent. De kosten van transport naar Amsterdam zijn hoog (TPG of zelf brengen, allebei is duur) Daarnaast is mijn ervaring dat reparaties buiten de garantie fors kostbaar zijn.

Vanwege deze omstandigheid is het te overwegen om een ander 'degelijk' merk in of in de omgeving van je woonplaats aan te schaffen.

Samengevat? Prima machine. Koop er één en koop er 3 of meer jaren garantie bij.

Laatst bewerkt:
Dell is een prima merk.
Voor de particuliere koper is Dell wellicht net even minder interessant dan de zakelijke koper. Zodra de garantie voorbij is na 1,2 of 3 jaar en er is wat aan de hand, mag je een Dell opsturen of brengen naar Amsterdam / Schiphol, waar je de machine dan vervolgens 1 tot enkele weken kwijt bent. De kosten van transport naar Amsterdam zijn hoog (TPG of zelf brengen, allebei is duur) Daarnaast is mijn ervaring dat reparaties buiten de garantie fors kostbaar zijn.

Vanwege deze omstandigheid is het te overwegen om een ander 'degelijk' merk in of in de omgeving van je woonplaats aan te schaffen.

Samengevat? Prima machine. Koop er één en koop er 3 of meer jaren garantie bij.

ik verander toch om de 2jaar dus (:

Hoi !

Dell is een prima laptop-merk !

Al verscheidene " versleten"; er staat hier nog een oude Dell Latitude C640, (wel wat opgeleukt met meer geheugen etc.) die nog steeds draait als een zonnetje.

Maar inderdaad: evt. reparatie's zijn erg duur.......het kan de moeite waard zijn om daar in jouw geval 1 jaar garantie bij te kopen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dell is een prima laptop-merk !

Al verscheidene " versleten"; er staat hier nog een oude Dell Latitude C640, (wel wat opgeleukt met meer geheugen etc.) die nog steeds draait als een zonnetje.

Maar inderdaad: evt. reparatie's zijn erg duur.......het kan de moeite waard zijn om daar in jouw geval 1 jaar garantie bij te kopen.

Greetz,

Harry.

1 jaar garantie kost 100 euro meer!
dat geld heb ik nu niet ;'(
anders stuur ik het even op eh (:
ik woon in belgië...

Ik gebruik sinds een jaar of 10 Dell voor professionele doeleinden, met grote tevredenheid:thumb: Doch deze wordt betaald door den baas....

Mijn prive laptop daarentegen is een Toshiba Satellite (17") waar ik eveneens heel tevreden over ben:thumb:. Onlangs heb ik nog een vergelijking gemaakt voor iemand en bleek een Toshiba aanzienlijk goedkoper te zijn dan een Dell met een minder uitgebreide configuratie. Het ging wel over high end apparaten, 17" scherm top CPU 4 gig RAM, enz het verschil was bijna 1000€ :shocked:De Toshiba komt dan van de winkel om de hoek, wat handig is bij problemen:D

Laatst bewerkt:
De Aldi heeft ze regelmatig (met 3 jaren garantie)
Standaard heeft Medion België Klik al 2 jaar garantie en da's iig al 1 jaar langer dan Dell.
Medion België biedt overigens maar 2 machientjes aan op de website, terwijl als je Medionshop Nederland bekijkt er een stuk of 9 te vinden zijn. Vreemd. (Vervang de letters be in de url voor nl en je komt bij Medion Nederland.)

Laatst bewerkt:
De Aldi heeft ze regelmatig (met 3 jaren garantie)
Standaard heeft Medion België Klik al 2 jaar garantie en da's iig al 1 jaar langer dan Dell.
Medion België biedt overigens mar 2 machientjes aan op de website, terwijl als je Medionshop Nederland bekijkt er een stuk of 9 te vinden zijn. Vreemd.

die laptop die ze hebben is wel slecht & dell heeft ook 2 jaar garantie ma het 2de jaar moet je de laptop zelf opsturen.

Medion slecht? Daar zou ik wel wat argumenten voor willen horen.
Als je deze willekeurige Dell pagina bekijkt kom ik toch eigenlijk wel tot de conclusie dat je het 2e jaar garantie er niet standaard altijd bij krijgt.

Medion slecht? Daar zou ik wel wat argumenten voor willen horen.
Als je deze willekeurige Dell pagina bekijkt kom ik toch eigenlijk wel tot de conclusie dat je het 2e jaar garantie er niet standaard altijd bij krijgt.

toch wel (:

Lees mogelijk de garantiebepalingen eens goed door, Klik Standaard 1 jaar garantie:

ik quote:

De XPS desktops en laptops worden geleverd met 1 jaar premium Garantieondersteuning.

Lees mogelijk de garantiebepalingen eens goed door, Klik Standaard 1 jaar garantie:

ik quote:

De XPS desktops en laptops worden geleverd met 1 jaar premium Garantieondersteuning.

Ik heb besloten om een Dell te kopen en ga hem zodadelijk bestellen.

Dell Studio 15 :

Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Dit alles voor 721.05 euro (:

heb nog kortingscoupon gevonden van 5%

voor degenen die nog een dell willen aanschaffen : NB6H7XVLFMNG39
5% is 5% he (;

zou ik hierop gta4 kunnen draaien? ;o

en wat vinden jullie van de laptop? ;D

zou ik hierop gta4 kunnen draaien?
en wat vinden jullie van de laptop?
Ja, gemiddeld, waarbij de processor dus de bottleneck is. (Zie hieronder de systeemeisen van de game)
De laptop ziet er qua specs prima uit.

Systeemeisen minimum en aanbevolen : Klik

Laatst bewerkt:
Dag Gracjan20,

Ik overweeg ook om de Dell Laptop te komen met de specificaties die jij nu opgeeft behalve dan een grote batterij. Zou je mij kunnen vertellen hoe de laptop je tot nu toe bevalt.

Alvast bedankt,

Groeten Thomas

Dag Gracjan20,

Ik overweeg ook om de Dell Laptop te komen met de specificaties die jij nu opgeeft behalve dan een grote batterij. Zou je mij kunnen vertellen hoe de laptop je tot nu toe bevalt.

Alvast bedankt,

Groeten Thomas

Beste, De laptop is nog spijtig genoeg niet aangekomen maar ik had net op de site van Dell gekeken en ze zeggen dat het pakje al verstuurd is.
Als ik de laptop heb dan zal ik jou op de hoogte brengen hoe hij is (;

Dag gracjan20,

Je laptop zal vast snel aankomen. Ik ben ook benieuwd hoe lang jouw batterij meegaat.

Dag gracjan20,

Je laptop zal vast snel aankomen. Ik ben ook benieuwd hoe lang jouw batterij meegaat.

Gisteren is de laptop geleverd (1dag vroeger dan ze hadden gezegd dus das heel goed)
De laptop heb ik eerst een 18 uur opgeladen aan de stroomkabel toen hij aanwas, en de batterij gaat een Kleine 4uren mee!
een hele prestatie voor mij want in mijn vorige acer met 17 inch scherm ging de batterij max 1.5uur mee ;'(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan