ES1869 Geluidskaart, op zowel lijn uit als koptelefoon aansluiting boxen aanluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi,

Ik heb een compaq computer met een geluidskaart in het moederbord ingebouwd. Met 4 aansluitingen:
-lijn in
-lijn uit
-microfoonaansluiting
-koptelefoonaansluiting
Ze doen het allemaal, maar als ik 2 paar speakers op de lijn in en koptelefoonaansluiting zet, doet alleen die op de koptelefoonaansluiting het. En als ik er alleen een op de lijn in zet, doet die het, met geluid vanuit de computer, als ik er 1 op alleen de koptelefoonaansluiting zet, doet die het, zondergeluid uit de computer.
Hoe zorg ik dat beide speakersets het tegelijk doen?

Robert-Jan

Door een splittertje te kopen voor de line out. Hier sluit je zowel je boxjes als de koptelefoon op aan......

Ik zou sowieso de lijn uit gebruiken in plaats van de lijn in :p. Het gebruik van de koptelefoonaansluiting is denk ik ook niet echt aan te raden.

Volgens mij kan je het beste simpelweg een splittertje gebruiken, en die dan in de lijn uit steken. Je zult dan wel het stekkertje van de interne speaker moeten lostmaken van het moederbord (gewoon het kabeltje volgen vanuit de speaker en dan met kracht - maar voorzichtig - aan het stekkertje trekken).

edit -- harmen__666 was me nét even voor

oeps jah, ik bedoelde lijn uit. En..., als ik de koptelefoonaansluiting niet gebruik, maar de lijn uit, dan komt er ook geluid uit de computer! Ik heb al over een splitter gedacht, maar het zou toch ook gewoon zo moeten kunnen?

Op een versterker kan het vaak anders, dan kan je er voor kiezen om zowel geluid weer tegeven over de speakers en over de koptelefoon. Maar ook heel vaak en ik vermoed ook in pc's is het zo dat als je een koptelefoon aansluit dat dan de speakers uitgeschakelt worden.

@KwarK:
Je zult dan wel het stekkertje van de interne speaker moeten lostmaken van het moederbord
Why? Als ik vragen mag

=> kwark: Ik kan het stekkertje er niet uittrekken, omdat ik een moederbord heb, waarbij de aansluiting diriect op het moederbord zit bevestigd, geen draardje dus.

Naar mijn weten is het ook niet nodig. Tenzij je geen geluid wil hebben uit dat ding. Dan kan je gewoon het stekkertje uit het speakertje halen. Maar waarom zou je dat willen. Kwark?

Geplaatst door harmen__666
Naar mijn weten is het ook niet nodig. Tenzij je geen geluid wil hebben uit dat ding. Dan kan je gewoon het stekkertje uit het speakertje halen. Maar waarom zou je dat willen. Kwark?

omdat:

Geplaatst door Robert-Jan K
als ik de koptelefoonaansluiting niet gebruik, maar de lijn uit, dan komt er ook geluid uit de computer

maar:

Geplaatst door Robert-Jan K
Ik kan het stekkertje er niet uittrekken, omdat ik een moederbord heb, waarbij de aansluiting diriect op het moederbord zit bevestigd, geen draardje dus.

Als dat écht niet gaat (lijkt me wel vreemd... weet je dat zeker? Er zal toch wel een stekkertje tussenzitten?), zul je het splittertje aan de microfoonuitgang moeten aansluiten. Ik hoop alleen dat dat niet ten koste gaat van de geluidskwaliteit.

Uit die speaker komt het zelfde geluid als je koptelefoon en/of speakers......dus.

Lijkt me erg vervelend, aangezien dat ding een zéér lage kwaliteit heeft (ik heb hier althans een oude Compaq Deskpro staan met zo'n speaker erin...).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan