esata installeren in vista...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Hoe installeer je esata in vista?

Ik dacht dat het plug and play was maar blijkbaar niet... Mijn harddiskbehuizing met esata is vandaag toegekomen.

Onder usb werkt ie momenteel, maar als ik 'm enkel aansluit met de esatakabel zie ik geen extra partities verschijnen onder 'computer', eigenlijk zie ik geen enkel verschil, eender waar, hij lijkt ook geen nieuwe apparaten te herkennen ofzo.

De harddiskbehuizing is een CEB-35S en de laptop die ik gebruik een hp dv7-1090eb met windows vista ultimate (en ubuntu 8.10 waar ik de harddisk onder esata nog niet heb uitgeprobeerd.

Iemand enig idee wat ik nu best kan doen om de harddisk met esata te doen werken?

Alvast bedankt!

Je zou kunnen kijken als hij word herkend in BIOS. Zo niet moet je kijken als er een functie is om esate te "enablen".

Anders moet je zoeken naar easate drivers voor sata controller die je hebt. Maar normaal gesproken zou het plug & play moeten wezen.

Ja, in ubuntu werkte die meteen en toen ik vista opnieuw opstartte werden de drivers geïnstalleerd en werkte hij zonder problemen.

Ik heb nu zo'n programmaatje gedownload: hotswap, waarmee ik hem ook veilig kan verwijderen.

Maar wanneer windows vista al actief is en ik dan de harddisk aanzet dan doet ie niets...

Ik neem trouwens aan dat ik 'm onder ubuntu gewoon mag uitschakelen als ik alle partities unmount?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan