• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost escape toets uitschakelen in VBA

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Hoi, in een oud bericht op dit forum vond ik een oplossing om in VBA de escapetoets uit te schakelen (zie onderstaande code). Die wil ik gebruiken in een macro omdat daar verschillende inputboxen worden gebruikt en soms gaat de macro toch verder als ik per ongeluk de escapetoets gebruik.

Zet ik die codes dan in de macro waarbij dit speelt en als ik de herstelcode niet heb gebruikt, wordt dan de escapetoets weer automatisch ingeschakeld als ik Excel heb afgesloten?

groet Egbert

Sub xx()
' uitschakelen
Application.OnKey "{esc}", ""

' inschakelen
Application.OnKey "{esc}"

End Sub
 
Ja, maar dat kan je toch simpel testen?
 
…en soms gaat de macro toch verder als ik per ongeluk de escapetoets gebruik.
In plaats van dit soort rare oplossingen te bedenken, kun je véél beter een check inbouwen of er wel input is geweest in de inputbox. Als je op <Esc> hebt gedrukt, staat er niks in. Test dus eerst of de variabele leeg is of niet, en baseer dáár het vervolg op. Dan hoef je geen onzinnige dingen te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan